• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

تعامل شخصی‌سازی شده گروه محور ؛ فصل جدید روابط عمومی

  • کد خبر : 14710
  • 27 اردیبهشت 1400 - 12:16
تعامل شخصی‌سازی شده گروه محور ؛ فصل جدید روابط عمومی

محمد احمدی‌آذر رئیس اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک تجارت در پیامی، فرا رسیدن ۲۷ اردیبهشت «روز ارتباطات و روابط عمومی» را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، متن پیام احمدی آذر به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روابط عمومی ها در عصر دیجیتال و در سایه‌ی پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی، دچار دگرگونی‌های عمیقی در نقش و کارکرد خود شده‌اند و دیگر نمی‌توان این بخش از سازمان را با تعابیری همچون «واحد مدیریت تبلیغات، ارتباطات مشتریان و دریافت و مخابره اخبار و اطلاعات» تقلیل معنا داد. امروزه ابزارهای نوین ارتباطی به ویژه تلفن‌های همراه هوشمند و ظهور شهروند – خبرنگار ها و شبکه‌های اجتماعی اهمیت نگاه تخصصی‌تر به روابط عمومی را بیش از پیش برجسته کرده است.

می‌دانیم که پاسخگویی به ذینفعان ابتدایی‌ترین وظیفه‌ی یک واحد روابط‌عمومی است. لذا این واحد عملیاتی می‌تواند با بهره‌مندی از ابزارهای نوین پایش رسانه‌ها، در کنار مدیریت و فرآوری مجموعه‌ی گسترده‌ای از اقدامات و دستاوردهای سازمان خود، لابه‌لای انبوهی از بازخوردهای دریافتی ذینفعان، رضایت خاطر آنان را جلب نماید. شفاف‌سازی اقدامات مجموعه و پاسخگویی صریح به پرسش‌ها و درخواست‌های عمومی و تخصصی دریافت‌کنندگان خدمات در قالب مسئولیت‌های اجتماعی امری مهم در این عرصه به شمار می‌رود.

با حضور مدل‌های تعاملی ارتباط با مشتریان و مخاطبین در شرکت‌های بزرگ دنیا و ارتباط شخصی سازی شده با مخاطب و فراتر از آن ایجاد زیست بوم‌های تعاملی گروه محور به جای مدل سنتی فرد محور، فصل جدیدی از مدل های ارتباطی در ذهن مخاطبین ایجاد شده است و چه بخواهیم یا نخواهیم در سالیان آتی باید پاسخگوی مطالبه افکار عمومی در اصلاح و بهبود سطح ارتباطات میان سازمان و افکار عمومی باشیم و لازمه پاسخگویی به این نیاز، هوشمندسازی رابط های ارتباطی و تحلیل و پردازش محتوا در روابط عمومی ها است.

اغراق نیست اگر بگوییم شیوع بیماری کرونا زندگی و نوع روابط انسان‌ها را به دوبخش قبل و بعد از کرونا تبدیل کرد. ویروسی کوچک که چالش‌ها و تحولات شگرفی را در زندگی انسان‌ها و همچنین سازمان‌ها به وجود آورد. در این عرصه، پویایی و چابکی واحد روابط عمومی و واکنش سریع و متناسب با شرایط جدید بسیار حیاتی بوده است. فراموش نکنیم، جایی که جان انسان‌ها در میان باشد، حساسیت‌ها به حد اعلای خود رسیده است، اینجاست که روابط عمومی سازمان‌ها وارد عمل شدند و با تهیه و توزیع خوراک اطلاعاتی مورد نیاز در زمینه پیشگیری از شیوع این بیماری به صورت مستمر و پویا واکنش نشان دادند.

جامعه اطلاعاتی مبتنی بر فعالیت‌های متنوعی است که به‌صورت مستقیم با تولید و گردش اطلاعات مرتبط می‌شود. از لحاظ آکادمیک دو مقوله‌ی روابط عمومی و جامعه اطلاعاتی لازم و ملزوم یکدیگرند و هر اندازه در زمینه روابط عمومی حرفه‌ای عمل شود، در فرآیند توسعه جامعه اطلاعاتی نیز شاهد پیشرفت خواهیم بود. بنابراین برای دستیابی به جامعه اطلاعاتی دقیق، کارآمد و قابل اتکا لازم است بر روی روابط عمومی های سازمان‌های مختلف سرمایه‌گذاری و تمرکز بیشتری صورت پذیرد.

روابط عمومی کنش‌گر در شکل پیشرفته‌ی خود باید از این امکان برخوردار باشد که هم‌راستا با منافع سازمان و ذینفعان بر روی افکار عمومی تاثیر مثبت و سازنده گذارد. در این آوردگاه موضوعی تحت عنوان برندینگ وارد عمل می‌شود. روابط عمومی باید به عنوان عامل پیش‌برد سیاست‌های برندینگ سازمان به‌صورت هدفمند بر افکار عمومی حوزه فعالیت خود تاثیرگذاشته و تصویری قدرتمند و قابل اتکا از مجموعه‌ی متبوع خود به نمایش در آورد.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به اهالی فرهیخته این حوزه نقش انکار ناپذیر و مهم همکارانم در سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف کشور را یادآور شده و امیدوارم این واحد مهم و کلیدی، جایگاه شایسته و در خور شأن و منزلت خود را به دست آورد.

محمد احمدی آذر

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.