• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار ویژه

مشارکت فعال بانک سامان در نمایشگاه ایران بیوتی تقدیر از نیروهای مسلح کشور بابت عملیات غرور آفرین وعده صادق/ ارزش آفرینی برای مشتریان رویکردی مهم بمنظور تحقق راهبرد مشتری محوری در این بانک است انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان پژوهشکده بیمه و شرکت خدمات توسعه زرآتیه مهر ایرانیان روان سازی فرایندهای بیمه ای و مردمی شدن آن در راس سیاست های نهاد ناظر قرار دارد برگزاری کمیته انتصابات اداره امور شعب شرق تهران با حضور قائم مقام مدیر عامل اعطای تسهیلات مسکن روستایی به ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری ها با ثبت رکوردهای جدید توسط آینده پویا سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است/ متقاضیان وام بخوانند مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مرز ۱۷ میلیون نفر عبور کرد شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است

2

تصاویر لو رفته از ویندوز ۱۱ طراحی جدید رابط کاربری را نشان می‌دهند + فیلم

  • کد خبر : 17070
  • 26 خرداد 1400 - 10:20
تصاویر لو رفته از ویندوز ۱۱ طراحی جدید رابط کاربری را نشان می‌دهند + فیلم

ساعاتی قبل اسکرین‌شات‌های ویندوز ۱۱ منتشر شد که در این تصاویر شاهد جزئیات بخش‌های مختلف رابط کاربری این سیستم‌عامل از جمله منوی استارت جدید آن هستیم. روی هم رفته رابط کاربری و منوی استارت ویندوز ۱۱ تا حد زیادی یادآور ویندوز ۱۰X هستند. مایکروسافت در ابتدا می‌خواست این سیستم‌عامل را برای گجت‌های دو نمایشگره عرضه کند ولی در نهایت توسعه‌ی آن را متوقف کرد.

از نظر ظاهری، بزرگ‌ترین تغییرات بصری ویندوز ۱۱ را در تسک‌بار می‌توانید مشاهده کنید. در این نسخه‌ی جدید آیکون‌ها در بخش مرکزی تسک‌بار قرار گرفته‌اند و همچنین شاهد طراحی جدید آیکون منوی استارت و خود منو هستیم. منوی استارت نسبت به ویندوز ۱۰ ظاهر ساده‌تری پیدا کرده و از بخش‌های مختلف آن می‌توانیم به اپلیکیشن‌های پین شده و اپلیکیشن‌های اخیرا استفاده شده اشاره کنیم. در ادامه می‌توانید ویدیوی کوتاهی از رابط کاربری ویندوز ۱۱ را مشاهده کنید.

یکی دیگر از تغییرات بصری ویندوز ۱۱ مربوط به گرد شدن گوشه‌های پنچره‌ها است و حتی حالا منوی استارت هم از گوشه‌های گرد بهره می‌برد. البته باید خاطرنشان کنیم اسکرین‌شات‌های فاش شده مربوط به نسخه‌ی اولیه‌ی ویندوز ۱۱ هستند و این یعنی شاید در نسخه‌ی نهایی شاهد تغییراتی در رابط کاربری باشیم.

یکی از آیکون‌های جدید موجود در تسک‌بار «ویجت‌ها» نام دارد که در این محیط می‌توانید به ویجت‌های مختلف مانند اخبار، آب‌وهوا و دیگر محتوای وب دسترسی داشته باشید. اگرچه مایکروسافت توسعه‌ی ویندوز ۱۰X را لغو کرده، اما همانطور که می‌بینید بخش‌های زیادی از آن راهی ویندوز ۱۱ شده است. متاسفانه برخلاف برخی شایعات، ویندوز استور تغییر نکرده اما این احتمال وجود دارد که در نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۱ شاهد به‌روزرسانی این بخش از ویندوز باشیم.

طی ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی در مورد اپ استور جدید ویندوز منتشر شده و مثلا گفته می‌شود توسعه‌دهندگان این امکان را پیدا می‌کنند که انواع و اقسام برنامه‌ها مانند مرورگرها را در این محیط قرار دهند. ظاهرا مایکروسافت می‌خواهد استفاده از پلتفرم‌های پرداخت ثالث را در این محیط امکان‌پذیر کند تا اپلیکیشن‌های مختلف برای پرداخت درون برنامه‌ای نیازی به پرداخت کارمزد مایکروسافت نداشته باشند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید ویندوز ۱۱، تغییر یافتن امکان چینش پنجره‌های مختلف است. در این نسخه‌ی جدید، کاربران برای تغییر چینش پنجره‌های مربوط به برنامه‌ها یا پوشه‌های مختلف به امکانات بیشتری دسترسی دارند و راحت‌تر می‌توانند چنین کاری را انجام دهند. در ادامه می‌توانید نحوه‌ی عملکرد این قابلیت جدید را مشاهده کنید.

ویندوز 11

مایکروسافت همچنین در ویندوز‌ ۱۱ تجربه کاربری مربوط به ایکس‌باکس را هم بهبود بخشیده است. اپلیکیشن جدید ایکس‌باکس که درون ویندوز‌‌ ۱۱ وجود دارد به کاربران اجازه می‌دهد که به‌راحتی به بخش‌های Xbox Game Pass، شبکه اجتماعی ایکس‌باکس و Xbox store دسترسی داشته باشند. در این میان، Xbox Game Bar و Windows Game Mode نسبت به ویندوز ۱۰ تغییر پیدا نکرده‌اند.

مایکروسافت مدتی قبل اعلام کرد که در تاریخ ۲۴ ژوئن (۳ تیر) یک رویداد برای ویندوز برگزار می‌کند. اگرچه این شرکت رسما هنوز به ویندوز‌ ۱۱ اشاره‌ای نکرده، اما مثلا در تصویر مربوط به دعوتنامه‌ی این مراسم شاهد سایه‌ی لوگوی ویندوز هستیم که به شکل عدد ۱۱ درآمده است. روی هم رفته باید خاطرنشان کنیم اگرچه ویندوز‌ ۱۱ از نظر بصری تفاوت‌های مختلفی با نسل قبلی دارد، اما در پشت صحنه کماکان با همان ویندوز ۱۰ روبرو هستیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=17070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.