• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تشکیل کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر کشور در کیش

  • کد خبر : 17456
  • 01 تیر 1400 - 19:40
تشکیل کنسرسیوم پنج دانشگاه برتر کشور در کیش

کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه “تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی ایران و علوم پزشکی تهران” در جزیره کیش تشکیل می شود

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه ای با حضور روسای پردیس دانشگاه های برتر جزیره کیش از برنامه ریزی مدون به منظور تشکیل کنسرسیوم کشوری با حضور پنج دانشگاه برتر ایران در جزیره کیش خبر داد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این جلسه؛ اجرای طرح کنسرسیوم کشوری را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش ضمن حمایت از این طرح ارزشمند علمی، بر تقویت جایگاه و نقش دانشگاه های برتر کشور در این طرح تاکید دارد.

به گفته پورعلی با تشریح وظایف و منابع این کنسرسیوم و نقش شورای راهبردی بین المللی سازی منطقه آموزش کیش می توان گام موثری در این حوزه برداشت.

محمد حسین نکوفر مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر با ارائه گزارشی جامع از اقدامات که مسئولان دانشگاه های مادر در تهران انجام داده اند گفت: مصوبات اجرایی جلسات کنسرسیوم کشوری فرصت خوبی برای سرعت بخشیدن به این طرح ارزشمند است.

نکوفر در ادامه سخنان خود افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه مناطق آزاد زمینه ساز تحقق طرح های کاربردی از جمله تشکیل کنسرسیوم کشوری پنج دانشگاه برتر در جزیره کیش است.

نکوفر همچنین جذب دانشجویان خارجی و برگزاری دوره های مشترک کوتاه مدت را از اهداف این کنسرسیوم در کیش دانست و تاکید کرد: برگزاری رشته های مشترک میان چند دانشگاه؛ مورد استقبال دانشگاه‌های خارجی و دانشجویان متقاضی از کشورهای مختلف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به ساز و کار وزارتخانه های علوم و بهداشت و درمان در ایران، ماموریت کنسرسیوم در شاخه بین الملل و دانشجوی خارجی مسیر هموار تری خواهد داشت.

شایان ذکر است در این جلسه روسای پردیس های برتر دانشگاه ها به بررسی رشته های مشترک در مقاطع تحصیلی مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پرداختند که این رشته ها پس از اخذ مجوزهای لازم به صورت مدارک مشترک دانشگاهی صادر شده از دانشگاههای جزیره کیش ارائه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=17456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.