• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

تشکیل کارگروه مناطق آزاد در قوه قضاییه کشور

  • کد خبر : 15886
  • 09 خرداد 1400 - 10:27
تشکیل کارگروه مناطق آزاد در قوه قضاییه کشور

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی از استقبال محسن اژه ای جهت تشکیل کارگروه مناطق آزاد در دستگاه قوه قضاییه کشور خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، ظهر شنبه هشتم خرداد در نشست هم اندیشی سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و نمایندگان اصناف در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش؛ بر اهمیت تشکیل کارگروه مناطق آزاد و استقبال معاون قوه قضاییه از این اقدام مهم گفت: تسهیل و سرعت بخشیدن به حل مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی از مزیت های بارز  تشکیل این کارگروه است.

مومنی ماموریت  هر منطقه را “حجم سرمایه گذاری، تولید، صادارت، واردات و حضور مستمر فعالان اقتصادی” در روند توسعه مناطق آزاد برشمرد و اظهار داشت: اهتمام ویژه به حوزه های درون و برون سازمانی از وظایفی است که به حل مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد کمک می کند.

وی با اشاره به این موضوع که باید مشکلات درون سازمانی با جدیت تمام از سوی کارگروه تخصصی بررسی و حل شود، افزود: مشکلاتی که مربوط به دستگاه های اجرایی از جمله مجلس و قوه قضاییه هست، از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی پیگیری خواهد شد. 

مشاور رئیس جمهور، بررسی و حل مشکلات فعالان اقتصادی در مناطق آزاد را از وظایف مهم و تعهدی دانست که در قبال آنان دارد و اظهار داشت: در سازمان های مناطق آزاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی به دنبال ایجاد یک تعامل سازنده برای هموار کردن مسیر توسعه و پیشرفت هستیم. 

حمیدرضا مومنی در همین خصوص منطقه آزاد کیش را در ارائه محتوا، کارشناسی،

فعالیت ها و تسلط به قوانین و مقررات به عنوان یک نمونه عنوان کرد و افزود: جزیره کیش در این زمینه سرآمد مناطق آزاد در سطح کشور است و باید از این فرصت ایجاد شده بهر لازم را برد.

مومنی با بیان این که شورای پارلمانی با مشارکت نمایندگان ادواری و تخصص های مختلف در دبیرخانه شواریعالی مناطق آزاد راه اندازی شد، خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات مهم پارلمان در خصوص مالیات ارزش افزوده بود که با سه محوریت “تدوین دستورالعمل ها با همکاری وزارت دارایی، سران سه قوه و ارائه طرح پیشنهادی”در تلاش هستیم مشکلات فعالان اقتصادی را مرتفع کنیم.

به گفته مومنی باید دستورالعمل ها با همکاری وزارت دارایی تدوین شود تا در مرحله اجرا، فعالان اقتصادی دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به این که قوانین واگذاری زمین، واردات و صادارت در مناطق آزاد نیاز به اصلاح و تغییرات دارد تصریح کرد : تحقق این مهم نیازمند تعامل سازنده با فعالان اقتصادی و سازمان های مناطق آزاد است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در صورتی که رویه موجود و دستورالعمل ها و روش ها مغایر با اهداف پیش بینی شده سرمایه گذاری در مناطق باشد، اصلاح آن به عنوان ماموریت کاری تا  یک ماه آینده انجام خواهد شد. 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در رابطه با حل مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه های صدور پروانه ساخت و مجوزهای اقتصادی تاکید کرد: برای رونق هر چه بیشتر کسب و کارها و مانع زدایی ها؛ حل مشکلات آنان در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

حمیدرضا مومنی رعایت کیفیت و استانداردها در اتمام پایانه جدید مسافری فرودگاه کیش را از اقدامات مهم صنعت گردشگری این منطقه برشمرد و اظهار داشت: برای بهره برداری از پایانه جدید مسافری فرودگاه کیش کیفیت، قانون و مقررات را فدای زمان نخواهیم کرد.

همچنین مومنی بهره گیری از خرد جمعی در خصوص ایجاد هفت منطقه آزاد جدید در کشور را از اولویت های کاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مطرح کرد و گفت: در این خصوص از پیشنهاد و ارائه شیوه و راه کارهای فعالان اقتصادی استفاده خواهیم کرد.

شایان ذکر است در نشست هم اندیشی سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و نمایندگان اصناف که با حضور جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد؛ از بین رفتن مزیت های مناطق آزاد، شناسایی ابزارهای تشویق و ترغیب فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری، اعمال مالیات ارزش افزوده، مانع زدایی ها، تشکیل کارگروه تخصصی، پیچیدگی بروکراسی اداری که مانع سرعت بخشیدن به فعالیت ها می شود، کم رنگ شدن قیمت رقابتی در مناطق آزاد، مهندسی مجدد برنامه ها و طرح ها ، اصلاح آئین نامه و دستورالعمل ها بر اساس میزان حجم سرمایه گذاری از جمله مباحثی بود که از سوی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مطرح شد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=15886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.