• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

تشدید نظارت‌ها بر روند تولید تا مصرف سیمان

  • کد خبر : 1876
  • 13 آبان 1399 - 12:16
تشدید نظارت‌ها بر روند تولید تا مصرف سیمان

سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی ابلاغیه‌ای از تشدید اقدامات نظارتی بر روند بازار سیمان خبر داده و اعلام کرده است که حوزه‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان روند تولید تا مصرف سیمان را مورد رصد و پایش قرار خواهند داد و عاملان توزیع عمده و خرده فروش متخلف به حوزه قضایی معرفی می‌شوند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایسنا، این سازمان در رابطه با بازار سیمان بخشنامه‌ای را  ابلاغ کرده که ضمن آن خواستار اجرای تعهدات انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مبنی بر تامین به موقع  محصول مورد نیاز بخش‌های مختلف شده است.
طبق آنچه که در این بخشنامه آمده است: ” از آنجا که در شرایط حساس کنونی برخلاف فراوانی کالا در بازار و شرایط مناسب تولید در کشور، تخلفاتی در حوزه سیمان مشاهده می‌شود، به همین دلیل به ‌منظور تامین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌های سراسر کشور موظف به تشدید نظارت بر بازار سیمان هستند.
براساس این بخشنامه حوزه‌های بازرسی و نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان، موظف هستند با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان و همکاری و همراهی سایر حوزه‌های ذی‌ربط، نظارت و کنترل قیمت‌ها را با اهتمام جدی در اولویت کاری  قرار داده و در خصوص تخلفات احتمالی عاملین توزیع عمده و خرده فروش بدون کوچکترین اغماضی برخورد کنند. ”
این بخشنامه می‌افزاید: انجمن‌ مربوطه ضمن بررسی دلایل کمبود و افزایش قیمت در سطح تولید و عرضه، مکلف به اعمال مدیریت بر عملکرد کارخانه‌ها در جهت افزایش تولید و عرضه و تسهیل شرایط فروش مستقیم سیمان به مصرف‌کنندگان نهایی توسط کارخانه‌های تولیدی و فروش سیمان به عاملین مجاز و نیز کاهش واسطه‌گری و دلالی در این بخش با رعایت دستورالعمل نظارت بر بازار سیمان است.
در بخشنامه سازمان حمایت تاکید شده است که انتظار می‌رود در حوزه اصناف نیز اتحادیه و تشکل‌های مربوطه، اقدامات نظارتی خود را تشدید کرده و ضمن پیشگیری از وقوع جرم، کشف تخلف، تسریع در رسیدگی‌ها، نظارت‌های مستمر و دقیق موجبات آرامش بازار را فراهم آورند.
پیش از این، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ فروش مصرف‌کننده برای هر پاکت سیمان را حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان اعلام کرده است.
ضمن اینکه تاکید شده است که هرگونه فروش سیمان بالاتر از سقف قیمت تعیین‌ شده توسط واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=1876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.