• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

تست توربین گاز سوز ساخت داخل در یکی از پالایشگاه های کشور

  • کد خبر : 28679
  • 12 آبان 1400 - 15:24
تست توربین گاز سوز  ساخت داخل در یکی از پالایشگاه های کشور

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اعلام کرد: توربین گازی ۴ مگاواتی ساخت داخل ایدرو از ابتدای هفته جاری در یک واحد پالایشگاهی به زیر بار قرار گرفت و فرایند تست خود را با موفقیت به پایان رساند.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایدرو نیوز  محسن صالحی نیا گفت: طراحی و تولید این توربین، یکی از نمونه های کاملا بارز و مثال زدنی در حوزه نوآوری و بومی‌سازی فناوری های نوین است.به گفته صالحی نیا این توربین که با همکاری بخش خصوصی توانمند برای نخستین بار در کشور و با حمایت  ایدرو ساخته شده، از فناوری بالایی برخوردار است که مدل مشابه خارجی آن عمدتاً در صنایع نفت و گاز کشور کاربرد دارد.
معاون وزیر صمت  ادامه داد: با توجه به معضل کنونی کمبود برق در کشور، این مدل توربین می‌تواند به ویژه در قالب واحدهای تولید همزمان برق و حرارت (CHP)، گره‌گشای چالش پیش‌روی واحدهای صنعتی جهت تأمین برق مورد نیاز در فصول پرمصرف سال باشد.
رئیس هیات عامل ایدرو  با اشاره به آمادگی سازمان گسترش برای ادامه همکاری در این حوزه تصریح کرد: دانش فنی ساخت این نوع توربین نیز در فرآیند تولید به دست آمده و در صورت وجود سفارش، قابلیت تولید و تأمین نیاز متقاضیان وجود دارد.
قیمت نمونه مشابه خارجی این توربین، بیش از ۲ میلیون دلار برآورد می شود .

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=28679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.