• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

ترغیب سازندگان مسکن به تولید/پرداخت تسهیلات تا ۸۰ درصد هزینه ساخت یک گام رو به جلو است

  • کد خبر : 13447
  • 05 اردیبهشت 1400 - 11:43
ترغیب سازندگان مسکن به تولید/پرداخت تسهیلات تا ۸۰ درصد هزینه ساخت یک گام رو به جلو است

دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن با اشاره به اینکه پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه ای عددی قابل قبول است گفت: توجه سیستم بانکی به خصوص بانک مسکن در پرداخت تا ۸۰ درصد هزینه ساخت مسکن یک گام به جلو برای ترغیب سازندگان مسکن است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از  بانک مسکن- هیبنا، سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هزینه ساخت و ساز در سال ۱۴۰۰ را در حالی به سازمان های نظام مهندسی استان ها ابلاغ کرد که این ابلاغیه از رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال ۹۹ حکایت دارد.
اگر چه برخی از سازندگان در سال گذشته به شدت نسبت به افزایش قیمت نهاده های تولید مسکن گلایه داشتند بنابراین به نظر می رسد این رشد ۳۸ درصدی بر قیمت تمام شده مسکن می تواند تاثیرگذار باشد. به همین منظور سیستم بانکی با مصوبه جدید مجلس با عنوان تبصره ۱۸ و بانک مسکن با مصوبه پرداخت تسهیلات تا ۸۰ درصد هزینه ساخت به پیشواز سال جاری و بخش مسکن در حوزه تولید رفته است.
فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن در پاسخ به این سئوال که آیا امسال بخش مسکن می تواند با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها به رونق تولید در حوزه ساخت و ساز امیدوار باشد؟ گفت: مصوبه بانک مسکن در پرداخت ۸۰ درصد تسهیلات هزینه ساخت را باید به فال نیک گرفت. چرا که با پرداخت ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان حرفه ای که عددی قابل قبول است می توان به ترغیب سازندگان و رونق بخش مسکن امیدوار شد.
وی با تاکید بر اینکه شاید نرخ سود ۱۸ درصدی تا حدودی بالا باشد اما همین که منابعی برای بخش تولید مسکن که همواره پیشران اقتصادی بوده است ارائه می شود می تواند یک گام به جلو و یک اقدام مناسب برای بخش مسکن باشد.
پورحاجت تصریح کرد: بارها به این موضوع اشاره کرده ام که اگر به دنبال اقتصاد غیر نفتی هستیم بخش مسکن و صنعت ساختمان به عنوان مولدترین و درون زا ترین بخش اقتصادی می تواند ما را در رسیدن به این هدف کمک کند.
دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن در پاسخ به این پرسش که افزایش قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مسکن شاید انگیزه ساخت و ساز را در میان انبوه سازان از بین ببرد اظهار داشت: به اعتقاد بنده و به دلیل رشد قیمت‌ها، مسکن و بازارهای موازی در رکود قرار دارند اما این شرایط به تدریج در سال جاری تغییر خواهد کرد و بخش مسکن در سال ۱۴۰۰ رونق خواهد گرفت. بنابراین پرداخت ۸۰ درصد تسهیلات ساخت می تواند این بخش را وارد رونق کند و آنچه که مشخص است این است که قیمت مسکن در سال جاری به صورت جهشی افزایش نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=13447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.