• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

تداوم کاهش قیمت دلار در سه ماه گذشته

  • کد خبر : 15277
  • 02 خرداد 1400 - 18:25
تداوم کاهش قیمت دلار در سه ماه گذشته

روند بازار ارز در ماه‌های گذشته با کاهش همراه بوده به گونه‌ای که بررسی تغییرات نرخ دلار در سه ماه گذشته، بیان‌گر عقب‌نشینی گام به گام دلار است.

به گزارش خبرنگار ایبِنا؛ با کاهش انتظارات تورمی در ماه های گذشته و حضور پُرقدرت بازارساز، شاخص ارزی تعدیل معناداری داشته است. تغییرات نرخ ارز از اواخر بهمن ماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، عقب گرد سه کاناله دلار آمریکا را نشان می دهد. به گونه ای که هر اسکناس دلار آمریکا در پایان بهمن ماه سال گذشته ۲۵۱۷۰ تومان قیمت گذاری شده بود و در اسفندماه با کاهش به کانال بیست و سه هزار تومان و در نهایت در ایستگاه پایانی سال گذشته، بهای اسکناس آمریکایی در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به رقم ۲۳۹۶۰ تومان رسید.

در ادامه با شروع سال جدید، علی رغم تلاش سفته بازان و نوسان گیران برای صعودی کردن بهای دلار، بازارساز توانست با حضور پُرقدرت، نیازهای واقعی ارزی متقاضیان را تامین کند و در نهایت تداوم روند کاهشی نرخ ارز به ویژه دلار را به ثبت رساند.

بر این اساس نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در پایان فروردین ماه سال جاری، ۲۳۳۶۹ تومان ارزش گذاری شد. تداوم کاهش پلکانی دلار در هفته های گذشته، سرانجام به افت بهای دلار آمریکا به کانال بیست و دو هزار تومانی منجر شد و نرخ فروش دلار آمریکا در آخرین روز اردیبهشت ماه امسال، به رقم ۲۲۲۹۹ تومان کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، بهای دلار آمریکا در سه ماه گذشته، بیش از ۲۸۰۰ تومان ارزان تر شده است. هرچند در بازه زمانی مهرماه ۱۳۹۹ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، نرخ دلار آمریکا ده کانال عقب نشینی کرده که نشان دهنده مدیریت مطلوب بازارساز و کاهش انتظارات تورمی است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=15277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.