• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

تخصیص ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به صنایع استان اصفهان

  • کد خبر : 10956
  • 23 اسفند 1399 - 20:01
تخصیص ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به صنایع استان اصفهان

معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان همزمان با انتقال آب به خراسان رضوی در تاریخ ۲۴ اسفندماه توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس آغاز می شود و با اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان اصفهان تخصیص پیدا خواهد کرد.

به گزارش کیوسک خبر، حجت الله غلامی معاون عمرانی استاندار اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایراسین اظهار داشت: انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در راستای تامین آب مورد نیاز صنایع  صورت می گیرد و با اجرای این طرح ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان اصفهان تخصیص پیدا خواهد کرد. 

وی افزود: مطالعات پروژه انتقال آب از خلیج فارس توسط شرکت تامین آب اصفهان صفه انجام شده است. سهامداران این شرکت صنایع بزرگ اصفهان از جمله شرکت فولاد مبارکه است.

وی افزود: مطالعات مرحله دوم انتقال آب از خلیج فارس هم انجام شده است که از بندرعباس حدود ۱۰۰ کیلومتر است و مطالعات بقیه مسیر هم در مرحله نهایی شدن است.

غلامی بیان داشت: عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس همزمان با انتقال آب به خراسان رضوی در تاریخ ۲۴ اسفندماه توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس آغاز می شود.

وی افزود: پروژه مذکور، با حفاری و لوله گذاری آغاز شده است و با تکمیل مطالعات مسیر، به مرور در فازهای متعدد به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پیش بینی ۵ ساله این پروژه گفت: تامین اعتبار مالی این پروژه توسط شرکت تامین آب اصفهان صفه خواهد بود که از محل صندوق توسعه ملی، صنایع و مشارکت مردمی تامین می شود.

شایان ذکر است با راهبری وزارت صمت و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی از جمله فولاد مبارکه یکشنبه این هفته عملیات اجرایی آیین بهره برداری و شروع عمیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهور آغاز خواهد شد.

این ابَرپروژه، با بهره مندی از توان متخصصان داخلی و همچنین ظرفیت های بخش خصوصی توانمند، در زمان تحریم به اجرا خواهد درآمد و این موضوع باعث شده تا از آن به عنوان یکی بزرگترین پروژه های بعد از انقلاب اسلامی نام برده شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=10956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.