• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

تبلت ۱۱ اینچی شیائومی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و چیپست اسنپدراگون در راه است

  • کد خبر : 12655
  • 24 فروردین 1400 - 15:55
تبلت ۱۱ اینچی شیائومی با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و چیپست اسنپدراگون در راه است

جدا گوشی‌های هوشمند زیادی که شیائومی معرفی و روانه بازار کرده است، تعداد تبلت‌های این شرکت بسیار اندک است و در واقع از اواسط سال ۲۰۱۸ تا به امروز هیچ محصول جدیدی در این دسته از شیائومی ندیده‌ایم. با این حال به نظر می‌رسد که اوضاع در حال تغییر باشد و تبلت ۱۱ اینچی شیائومی به زودی راهی بازار شود.

یکی از افشاگران توئیتر با نام Digital Chat Station به تازگی اعلام کرده است که دو Mi Pad جدید در حال توسعه است و مشخصاتی از این دو دستگاه ارائه کرده. در حال حاضر و پیش از آنکه این محصولات توسط شیائومی رونمایی شوند، در خصوص آنها با نام می پد ۵ و ۵ پرو توضیح خواهیم داد.

این دو تبلت از نمایشگرهای ۱۱ اینچی LCD با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ بهره خواهند برد که ۴۰۹۶ سطح حساس به فشار دارند. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری تاچ ۲۴۰ هرتز خواهند بود. در حالیکه این اعداد و ارقام در گوشی‌های هوشمند بسیار مرسوم به نظر می‌رسند، مواردی نیستند به وفور در تبلت‌ها شاهد آن باشیم.

تفاوت اصلی میان این دو تبلت در چیپست آنها است. یکی از این مدل‌های از اسنپدراگون ۷۸۰G بهره می‎برد که چیپست ۵ نانومتری بالارده بوده و دارای واحد پردازش عصبی و پردازشگر سیگنال تصویر است. این تراشه دارای مودم یکپارچه X53 5G (پشتیبانی از sub-6) می‌باشد.

نسخه دیگر این تبلت‌ها دارای چیپست SM8150-AC بوده که این در واقع شماره مدل اسنپدراگون ۸۵۵+ و اسنپدراگون ۸۶۰ است. هر دو تراشه ۷ نانومتری با پردازنده گرافیکی سریع‌تر هستند. با این حال، هیچکدام از آنها از نمایشگرهای با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز به بالا پشتیبانی نمی‌کنند. با این حال منبع این خبر به درایور نمایشگر Novatek اشاره کرده که ظاهرا این محدودیت را برطرف خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که شیائومی چه زمانی قصد رونمایی از این تبلت‌ها را خواهد داشت. این شرکت چندی پیش در مراسمی مفصل از جدیدترین محصولات خود در چین رونمایی کرد و به نظر می‌رسد که رویداد ۲۳ اپریل (۳ اپریل) این شرکت در هند به رونمایی از گوشی‌های ری‌برند شده سری Redmi K40 اختصاص داشته باشد. با این حال، پیش‌تر در خبرها اعلام شده بود که تا پایان سال  ۲۰۲۱ قرار است که شاهد رونمایی از سه تبلت شیائومی باشیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=12655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.