• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

تامین نقدینگی کشاورزان با “کشاورز کارت”

  • کد خبر : 2968
  • 02 آذر 1399 - 13:32
تامین نقدینگی کشاورزان با “کشاورز کارت”

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در راستای تامین نقدینگی کشاورزان برای خرید نهاده کود، اعتباری در قالب “کشاورز کارت” در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در راستای تامین نقدینگی کشاورزان برای خرید نهاده کود، اعتباری در قالب “کشاورز کارت” در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.
 به گزارش رویداد خبربه نقل از ایبِنا، روح الله خدارحمی گفت: برای تامین نقدینگی کشاورزان در فصل کشت و کار، کارت خرید با نام “کشاورز کارت” در نظر گرفته شده است تا کشاورزانی که محصولات راهبردی مثل گندم، چغندر، دانه‌های روغنی مانند جو و پنبه کشت می‌کنند با مشکل تامین نهاده روبرو نشوند.

وی با بیان اینکه به دلیل حذف نرخ ترجیحی برای خرید نهاده کود، قیمت این نهاده افزایش داشته است افزود: بر این اساس، بانک کشاورزی برای اینکه کشاورز مشکل نقدینگی نداشته باشد اعتباری در قالب کشاورز کارت برای کشاورزان در نظر گرفته است.

خدا رحمی با بیان اینکه این کارت اعتباری با کارمزد ۱۲ درصد و باز پرداخت آن یکساله، بعد از فروش محصول است، افزود: مبلغ این کارت براساس تقاضای کشاورز و میزان سطح زیر کشت است و به ازای هر هکتار مبلغ ۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: به ازای هر ۲۰ میلیون تومان یک ضامن کافیست و ضمانت به صورت سفته زنجیره‌ای هم مورد قبول است که بعد از معرفی به بانک، تا ۳ روز کاری، کارت‌ها در اختیار کشاورز قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این کارت صرفا برای خرید کود در مراکز و فروشگاه‌های خاص است، اما کشاورزان می‌توانند علاوه بر کود، بذر یا سم نیز از این مراکز دریافت کنند.

خدارحمی درباره تسویه خرید تصمینی گندم گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته پول خرید تضمینی گندم به کشاورزان به صورت کامل پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=2968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.