• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

تاج پرفروش ترین خودروی اسپورت در دنیا روی سر موستانگ

  • کد خبر : 12703
  • 25 فروردین 1400 - 12:04
تاج پرفروش ترین خودروی اسپورت در دنیا روی سر موستانگ

موستانگ از کمپانی فورد ۱۵٫۱ درصد از سهم کل فروش بازار خودروهای کوپه اسپورت در دنیا را در اختیار دارد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از سایپانیوز، ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) پنجاه و هفتمین سالگرد تولد فورد موستانگ است که با خبر خوشی برای این برند خوشنام همراه است. این دومین سال پیاپی است که عنوان پرفروش ترین خودروی اسپورت در دنیا را هم به دست آورده و ۶ سال پشت سر هم است که بهترین فروش کوپه اسپورت را به دست آورده است.

در سال ۲۰۲۰ تعداد ۸۰,۵۷۷ خودروی موستانگ در جهان به فروش رسید. بر اساس تحقیق مؤسسه HIS Markit این خودرو که با اسب پونی آمریکایی شناخته می شود، ۱۵٫۱ درصد از سهم بازار کوپه اسپورت جهانی را در اختیار دارد.

موستانگ به اثبات رسانده که مخصوصاً در سال ۲۰۲۰ در اروپا خیلی طرفدار داشته است. فروش این مدل در کشور مجارستان ۶۸٫۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد داشته در کشور هلند ۳۸٫۵ درصد و در دانمارک ۱۲٫۵ درصد رشد داشته است.

از کل ۸۰,۵۷۷ خودروی موستانگ فروخته شده در سال ۲۰۲۰، ۶۱,۰۹۰ دستگاه در ایالات متحده به فروش رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش ۱۵٫۷ درصدی داشته است. بیشتر طرفداران موستانگ از تگزاس بودند که ۸۶۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۰ خریدند. کالیفرنیا با تحویل ۶۲۰۰‌ دستگاه خودرو مقام دوم را بعد از تگزاس دارد و مقام سوم هم به فلوریدا با فروش ۵,۸۶۴ دستگاه رسیده است.

با این که فورد حق دارد به دلیل سهم بالا در بازار خودروی جهانی یا رسیدن زمان تولدش جشن بگیرد اما در حقیقت سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ فروش این محصول خوشنام کاهش داشته است. این برند که با لوگوی بیضی آبی هم شناخته می شود، در سال ۲۰۱۹ موفق به تحویل ۱۰۲,۰۹۰ دستگاه خودرو در سرتاسر جهان شد که تقریباً ۲۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود. در سال ۲۰۱۸ هم وضع بهتر از سال ۲۰۱۹ بود و ۱۱۳,۰۶۶ دستگاه موستانگ فروخته شده بود. در حقیقت سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش ۴۰ درصدی نشان داده است.

با توجه به تحویل ۱۷,۲۷۴ دستگاه فورد موستانگ در فصل اول سال ۲۰۲۱، این حقیقت هم آشکار می شود که فروش موستانگ ۴٫۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افت داشته است. در مقایسه، دوج از کرایسلر در همین مدت، موفق به فروش ۱۵,۰۹۶ دستگاه چلنجر شده که معادل ۲۴ درصد رشد است. در بین سه رقیب، [جنرال موتورز با کامارو، فورت با موستانگ و کرایسلر با دوج] از همه بدتر وضع کامارو است که در سه ماهه اول ۲۰۲۱ موفق به فروش فقط ۷,۰۸۹ دستگاه شده است که معنی آن ۱٫۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

منبع: فورد

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=12703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.