• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

بیمه دندان پزشکی چیست؟ راهنمای خرید بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی

  • کد خبر : 14216
  • 19 اردیبهشت 1400 - 17:27
بیمه دندان پزشکی چیست؟ راهنمای خرید بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی

بیمه دندان پزشکی یکی از مهم‌ترین خدمات بیمه درمانی است. اگر یک بار درد دندان را تجربه کرده باشید و تجربه پرداخت هزینه‌های سنگین دندان پزشکی را داشته باشید، به خوبی می دانید وجود بیمه تکمیلی دندان پزشکی تا چه اندازه اهمیت دارد. خدمات دندان پزشکی یکی از پرهزینه‌ترین خدمات درمانی است که بیش از ۲۰ درصد کل هزینه‌های درمانی و داروئی افراد را تشکیل می‌دهد. خدمات دندانپزشکی به دلیل هزینه‌های بالا معمولاً تحت پوشش بیمه پایه قرار ندارند و برای استفاده از خدمات درمانی دندان پزشکی باید به فکر تهیه بیمه تکمیلی تحت عنوان بیمه دندانپزشکی باشید. اگر نمی‌دانید بیمه دندان پزشکی چیست، چه پوشش‌هایی دارد و کدام شرکت بهترین بیمه تکمیلی دندان پزشکی را ارائه می کند، در ادامه این مطلب همراه بیمه آسماری باشید.

بیمه دندان پزشکی چیست؟ آشنایی با بیمه تکمیلی دندانپزشکی

منظور از بیمه دندانپزشکی در حقیقت پوشش‌هایی برای رفع عیوب و مشکلات و دردهای دندانی است. بیمه دندان پزشکی به صورت مستقل وجود ندارد و در واقع بخشی از پوشش‌های اضافی بیمه درمان تکمیلی است. با توجه به این که خدمات دندان پزشکی بسیار پرهزینه است و تقریباً همه افراد در طول زندگی خود بارها به این خدمات پرهزینه احتیاج پیدا می‌کنند، طبیعی است که بسیاری از افراد به خرید بیمه تکمیلی و بیمه دندان پزشکی تمایل داشته باشند.

شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بیمه‌ای با توجه به نیاز افراد به دسترسی به خدمات دندان پزشکی مناسب با هزینه پایین، تصمیم به ارائه خدمات بیمه دندان پزشکی در بیمه‌های تکمیلی انفرادی و گروهی خود گرفته‌اند. بیمه آسماری نیز در بیمه درمان تکمیلی گروهی و خانواده امکان انتخاب بیمه دندان پزشکی را فراهم کرده است. در ادامه بیشتر با این بیمه و اهمیت استفاده از ن آشنا می‌شویم.

بیمه دندان پزشکی تأمین اجتماعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بیمه تأمین اجتماعی به عنوان یکی از مهم‌ترین بیمه‌های پایه در ایران، بعضی از تعهدات دندان پزشکی را نیز پوشش می‌دهد. پوشش‌های خدمات بیمه دندانپزشکی بیمه تأمین اجتماعی شامل موارد زیر است:

  • خدمات ویزیت (معاینه و تشخیص، تجویز دارو، اعزام به رادیولوژی و درخواست آزمایش)
  • رادیوگرافی تک‌دندان (گرافی‌پری اپیکال یا بایت وینگ)
  • کشیدن دندان قدامی، کشیدن دندان خلفی، کشیدن دندان عقل
  • جراحی دندان نهفته در نسج نرم
  • جراحی دندان نهفته در نسج سخت
  • جرمگیری بالای لثه
  • جرمگیری زیرلثه
  • بروساژ هر فک (نوعی جرم گیری)
  • پرکردن تک سطحی
  • ترمیم دندان

نکته‌ای که در مورد بیمه دندان پزشکی تأمین اجتماعی به چشم می‌خورد، پوشش‌های نچندان گسترده آن است. با تهیه بیمه درمان تکمیلی از یک شرکت معتبر بیمه‌ای مانند بیمه آسماری می‌توان سقف تعهدات بیمه دندان پزشکی را افزایش داد. این موضوع باعث کاهش هزینه‌های خدمات درمانی دندانپزشکی می‌شود.

چرا باید از بیمه تکمیلی دندان پزشکی استفاده کرد؟

بیمه‌های پایه مانند بیمه تأمین اجتماعی بعضی از خدمات دندان پزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهند. تأمین اجتماعی دارای مراکز دندان پزشکی است که خدمات زیادی را به صورت رایگان به بیمه شدگان خود ارائه می‌دهند اما این خدمات معمولاً بسیار ابتدایی هستند و تنها شامل مواردی مانند کشیدن دندان، پر کردن معمولی و جرم گیری می‌شوند.

مشکل اصلی این است که بیمه دندان پزشکی تأمین اجتماعی خدمات ارائه شده به مطب‌های دندانپزشکی خصوصی و سایر مراکز غیر از مراکز تأمین اجتماعی را تحت پوشش نمی‌دهد. به این ترتیب نمی‌توان تنها به پوشش‌های بیمه پایه برای خدمات دندانپزشکی اکتفا کرد. با خرید بیمه درمان تکمیلی آسماری می‌توانید از بیمه دندان پزشکی با پوشش گسترده در سراسر ایران بهره مند شوید و هزینه‌های درمانی خود را به شکل قابل توجهی کاهش دهید.

خدمات تحت پوشش بیمه تکمیلی دندانپزشکی

بیمه تکمیلی دندان پزشکی، بهترین راه برای پوشش هزینه‌های دندان پزشکی

بدون شک بهترین راه برای پوشش هزینه‌های سنگین دندان پزشکی استفاده از بیمه دندانپزشکی یا همان پوشش‌های اضافه دندان پزشکی در بیمه درمان تکمیلی است. با انتخاب بیمه دندان پزشکی در هنگام ثبت قرار داد بیمه تکمیلی خود می‌توانید به دو شکل از خدمات تحت پوشش این بیمه استفاده کنید. شما می‌توانید برای خدمات مورد نیاز خود به مراکز دندانپزشکی تحت قرار داد بیمه تکمیلی مراجعه کنید. این مراکز تقریباً تمامی خدمات دندان پزشکی به جز موارد مربوط به زیبایی مثل ایمپلنت را پوشش می‌دهند. البته درصدی از هزینه‌ها تحت عنوان فرانشایژ بر عهده شما خواهد بود.

در حالت دیگر، شما می‌توانید به هر مرکز دندان پزشکی که تمایل دارید مراجعه کنید و از خدمات دندانپزشکی بهره مند شوید. سپس می‌توانید هزینه‌های پرداخت شده برای خدمات دندان پزشکی را از بیمه تکمیلی خود دریافت کنید.

کدام بیمه تکمیلی بهترین پوشش دندانپزشکی را ارائه می کند؟

برای اینکه از خدمات بیمه دندان پزشکی بهره مند شوید ابتدا باید بیمه درمان تکمیلی تهیه کنید. شرکت‌های زیادی بیمه درمان تکمیلی دندان پزشکی را ارائه می‌کنند. این پوشش‌ها معمولاً در قالب بیمه‌های گروهی و بیمه درمان تکمیلی خانواده ارائه می‌شوند. تنها چند شرکت انگشت شمار، مانند بیمه SOS کمک رسان ایران، بیمه دندانپزشکی را در قالب بیمه تکمیلی انفرادی نیز عرضه می‌کنند. زمانی که قصد خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی را داشته باشید، انتخاب بهترین بیمه تکمیلی با بیشترین پوشش خدمات دندان پزشکی به یک چالش جدی برای شما تبدیل می‌شود. از بین شرکت‌های بیمه‌ای مختلف، شرکت بیمه آسماری به دلیل پشتیبانی بیمه SOS بزرگ‌ترین و معتبرترین ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی در ایران به همراه امکان انتخاب از بین طرح‌های مختلف و متنوع بهترین گزینه برای تهیه بیمه دندان پزشکی است.

خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه تکمیلی

شما می‌توانید از با تهیه بیمه تکمیلی خانواده یا بیمه تکمیلی شرکتی آسماری، از پوشش اضافه بیمه دندان پزشکی نیز بهره مند شوید. خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی دندان پزشکی در بیمه شرکتی و خانواده به شکل زیر است:

خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه تکمیلی خانواده آسماری

با خرید بیمه تکمیلی خانواده آسماری هزینه‌های دندانپزشکی به غیر از ارتودنسی، ایمپلنت و موارد زیبایی با ارائه گرافی قبل و بعد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

خدمات دندان پزشکی تحت پوشش بیمه تکمیلی شرکتی آسماری

با خرید بیمه تکمیلی دندان پزشکی و اضافه کردن آن بیمه بیمه تکمیلی شرکتی آسماری، هزینه‌های دندانپزشکی صرفاً محدود به کشیدن، جرم گیری، بروساز، ترمیم، پرکردن، درمان ریشه و روکش با ارائه گرافی قبل و بعد از درمان تحت پوشش قرار می‌گیرد. فرانشیز این خدمات ۳۰ درصد است که بر عهده شما خواهد بود.

هزینه بیمه درمان تکمیلی دندانپزشکی

سقف پوشش بیمه دندان پزشکی آسماری

سقف پوشش بیمه دندان پزشکی در بیمه تکمیلی انفرادی ثابت است اما در بیمه تکمیل گروهی و خانواده به دلیل وجود طرح‌های گوناگون می‌توانید از سقف پوششی بیشتری بهره مند شوید. سقف پوشش بیمه دندان پزشکی آسماری در بیمه تکمیلی خانواده طرح ۱، ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال و در طرح ۲، ۱۵٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال با فرانشیز ۳۰ درصد است. در بیمه تکمیلی شرکتی سقف پوشش بیمه دندانپزشکی در طرح برنزی از ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال شروع می‌شود و به ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال در طرح پلاتینی و پلاتینی پلاس می‌رسد. شما برای اطلاع از شرایط دریافت بیمه دندان پزشکی و سایر موارد مرتبط از آن می‌توانید درخواست مشاوره خود را در سایت ثبت کنید یا با شماره تلفن‌های موجود در سایت آسماری تماس بگیرید.

آیا ایمپلنت و خدمات زیبایی فک تحت پوشش بیمه دندان پزشکی قرار دارد؟

خدمات زیبایی فک و ایمپلنت یکی از پرهزینه‌ترین خدمات دندان پزشکی هستند که این روزها طرفداران زیادی دارند. با این حال مانند سایر عمل‌های جراحی زیبایی و خدمات مشابه آن‌ها، تحت پوشش هیچ بیمه تکمیلی قرار نمی‌گیرند. تنها خدمات درمانی پرکاربرد تحت پوشش بیمه دندان پزشکی قرار دارند.

خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی از آسماری

در این مقاله با بیمه دندان پزشکی، اهمیت استفاده از آن، خدمات تحت پوشش و بهترین ارائه دهندگان بیمه تکمیلی دندان پزشکی در ایران آشنا شدیم. با توجه به هزینه‌های سنگین خدمات درمانی دندان پزشکی خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. اگر به دنبال یک بیمه تکمیلی با پوشش گسترده و طرح‌های متنوع هستید که در سراسر ایران با مراکز معتبر دندان پزشکی قرار داد داشته باشد و هزینه‌های شما را به شکل قابل توجهی کاهش دهد، کافی است تا همین حالا درخواست مشاوره خرید بیمه تکمیلی از آسماری را ثبت کنید. شما می‌توانید از طریق تماس با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14216

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.