• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

  • کد خبر : 18778
  • 20 تیر 1400 - 17:35
بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل امور بیمه‌ شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: حدود ۴۴ میلیون نفر در کشور تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مهدی شکوری با حضور در برنامه چاپ اول شبکه خبر به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: براساس آخرین آمار مدیریت آمار و اطلاعات و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی ۱۴ میلیون بیمه شده‌ اصلی (با افراد خانواده حدود ۴۴ میلیون نفر) تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند.

شکوری بیان کرد: هم‌اکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر مستمری‌بگیر از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر-ماه در کشور از مقرری بیکاری ایام کرونا بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه‌ای (bimebikari.mcls.gov.ir) برای ثبت‌نام بیمه بیکاری راه‌اندازی کرد تا افراد بیکار شده در اثر کرونا درخواست برقراری بیمه بیکاری خود را به صورت غیرحضوری ثبت کنند.

شکوری افزود: در بودجه ۱۴۰۰ بند «و» تبصره ۲ برای حمایت از گروه‌های خاص بیمه‌ای شامل رانندگان، مددجویان، زنان سرپرست خانوار، قالیبافان، اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین کارگاه‌های زیر ۵ نفر، ۸۹ هزار میلیارد تومان بار مالی پیش‌بینی شده است که با تأمین این بار مالی، دامنه بیمه شدگان افزایش می‌یابد.

مدیرکل امور بیمه‌ شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: هم اکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بیمه شده گروه‌های خاص تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و در صورت تأمین بارمالی، امکان تحت پوشش قرار گرفتن ۶۵۰ هزار نفر دیگر فراهم می‌شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=18778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.