این شرکت در روز نخست با سرمایهای معادل ۱۶۰ میلیارد ریال آغاز به فعالیت نمود. در افق بلندمدت و با افزایش حجم فعالیتهای شرکت، رشد سرمایه و پشتوانههای مادی بیش از پیش ضرورت یافت و طبق هدفگذاریهای کارشناسیشده، هماکنون با تلاش بیدریغ پرسنل متعهد و متخصص در تحقق اهداف مدنظر، سرمایه شرکت به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال رسیده است.
در نگاه بلند مدیران ارشد شرکت بیمه پارسیان، نیروی کار قدر و منزلتی ویژه دارد و به مثابه سرمایهای است که بالندگیاش، بقا و پویایی سازمان را رقم میزند. از اینرو در همه ادوار تلاش شده که با بهرهگیری از تواناترین و کوشاترین جوانان برومند و تحصیلکرده این مرز و بوم، بنای رشد و تکامل شرکت به دقت هر چه تمامتر استوار گردد. افزون بر این، برای رفع دغدغه اشتغال، افزایش حجم فعالیتها و وظایف هدفمند شرکت، همواره از رویکردهای اصلی مسئولان آیندهنگر سازمان بوده و جذب نیروهای با انگیزه و مستعد به منظور رهبری و راهبری امور اجرایی از تعداد ۸۴ نفر به حدود ۱۰۰۰ نفر در گذر ۲۰ سال عمر پربار شرکت میباشد.
پورتفوی اولیه شرکت بیمه پارسیان که سهم بزرگی از آن در سالهای ابتدایی پس از تأسیس، به ارایه بیمههای شخص ثالث خودرو سهامدار عمده محدود میشد، از مبلغ حدود ۱,۸۰۰ میلیارد ریال در انواع رشته های بیمه ای خصوصا رشته های تخصصی در سال ۱۳۸۲ به رقم حدود ۶,۳۰۰ میلیارد ریال در آغاز دهه ۹۰ خورشیدی و با رشدی کمنظیر به بیش از ۷۸,۰۰۰ میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۱ و ورود به بیست سالگی شرکت در سال ۱۴۰۲ رسیده است. تحقق این رشد بیشک رهاورد همت و ممارست خستگیناپذیر کارکنان و نمایندگان صبور و کارآزموده شرکت در ارایه انواع رشتههای بیمهای و نیز اعتماد عموم مردم شریف ایران عزیز به خادمان کاراندیش خود در شرکت بیمه پارسیان است.
آنچه شرکت بیمه پارسیان را همواره در زمره نامداران عرصه بیمه کشور حفظ کرده، بهرهمندی از سهامداران توانمند و تعالیخواه در پیشبرد اهداف عالی خود بوده و در طول بیست سال فعالیت، شرکت تلاش داشته که با ارایه خدمات ارزشآفرین در حوزههای بیمهگری و سرمایهگذاری، بهترین عملکرد را در راستای حفظ و ارتقای منافع سهامداران نیز به ثبت برساند. پذیرش شرکت بیمه پارسیان در بورس اوراق بهادار نیز موجب تأمین روزافزون منافع سهامداران حقیقی و حقوقی و نیز ایجاد شفافیت هر چه بیشتر در امور اجرایی گردیده است.
با اخذ مجوزهای لازم از بیمه مرکزی ج.ا.ا، صدور انواع بیمهنامههای بازرگانی به عنوان راهبرد اصلی درآمدزایی شرکت می باشد و هر چند سبد پورتفوی شرکت در سالهای ابتدایی فعالیت فراز و فرودهای فراوانی را تجربه نمود، اما به تدریج با بهکارگیری ایدههای نوین و تخصصی و روشهای متحولانه و نیز کسب تجربیات بیشتر، شکلی ساختارمند و متناسب به خود گرفت، به گونهای که طی سالیان اخیر دارای مناسب ترین ترکیب پرتفوی بیمهای در میان شرکتهای بیمهگر کشور به شمار میآید. رمز این موفقیت را میتوان در ترکیب انواع رشتههای بیمهای با نسبتی منطقی و با لحاظ مدیریت ریسک حرفهای و منعطف دانست که در تحقق اهداف پیشبینیشده تأثیر بسزا دارد.
در بازار رقابتی صنعت بیمه که تعداد زیادی از شرکتهای بیمهای در آن نقشآفرینی میکنند، آن دسته از شرکتها به توفیق میرسند که بتوانند خدمات خود را در کمترین زمان ممکن با آسانی هر چه بیشتر در اختیار و دسترس جامعه هدف قرار دهند. از اینرو بهکارگیری شبکه فروش گسترده و کارآمد برای هر شرکت بیمهگر، بسیار ضروری مینماید. شرکت بیمه پارسیان با درک صحیح این اهمیت در طول سالیان گذشته به صورت مستمر در حال گسترش پهنه فعالیت خود در جغرافیای ایران عزیزمان بوده، به گونهای که مبادی ارایه خدمات خود را طی ده سال اولیه فعالیت شرکت از طریق از تعداد ۱۴ باجه مستقر در شعب بانک پارسیان و ۷ نماینده، به ۳۱ شعبه، ۲۱ باجه و حدود ۱۵۰۰ نماینده رساند و با افزایش آن در دهه دوم فعالیت هم اکنون، دارای ۶۳ شعبه صدور و خسارت و ۲۳۷۰ نمایندگی می باشد و این نشان از آن دارد که بیمهگری هنوز به عنوان شغلی پردرآمد و با آتیه از سوی متقاضیان حضور در بازار کار صنعت بیمه رو به گسترش است.
در کنار همه فعالیتهای اقتصادی و تجاری شرکت بیمه پارسیان، این شرکت با نگاهی ویژه به مسئولیتهای اجتماعی خود، همواره در تلاش برای محرومیت زدایی از مناطق کمبرخوردار و رفع مشکلات و معضلات دامنگیر افراد نیازمند اهتمام ویژه داشته و کمکهای مادی به مؤسسات شناختهشده کشوری در مسیر خدمترسانی آنان به جامعه هدف تحت پوشش و نیز احداث ۵ باب مدرسه در مناطق و روستاهای محروم کشور و نیز برنامهریزی و شروع فرآیند ساخت ۲ باب مدرسه دیگر در مناطقی از این دست، تنها نمونههایی از اقدامات صورت پذیرفته توسط شرکت بیمه پارسیان در سال های اخیردر این زمینه میباشد و گامی هر چند کوچک برای آبادانی این آب و خاک مادری برداشته شده است.
فناوری دیجیتال عرصههای مختلفی از جامعه اقتصادی را تحت تاثیر خود قرارداده و صنعت بیمه نیز از تاثیرات آن بی نصیب نبوده است. ایجاد تحول شگرف ایجاد شده ناشی از این فناوری در سازمانها به تحول دیجیتال تعبیر میگردد.
بیمه پارسیان، هم راستا با کل صنعت بیمه کشور و سایر بخشهای اقتصادی و حتی در گامی فراتر از آن ها، موضوع تحول دیجیتال را در دستور کار خود قرارداده و در این مسیر با تشکیل کمیته تحول دیجیتال تلاش مضاعفی را در این خصوص به عمل آورده است. در این کمیته، موضوعات مختلفی از قبیل تعیین و تصویب پروژههای زیربنایی مرتبط با فناوری دیجیتال در بیمه پارسیان، بررسی امکان بهرهمندی از مشاوران خبره در عرصه تحول دیجیتال و ترسیم نقشه راه تحول دیجیتال بیمه پارسیان مورد رسیدگی قرار گرفته و پروژههای «توسعه نرمافزار کاربردی چـتر همراه (پارسینو)، سامانه بازدید غیرحضوری بیمههای بدنه خودرو، سامانه اعلام خسـارت غیرحضوری بیمه بدنه، سامانه یکپارچه نظارت و اجرای درمان، محیط کار ترکیبی (Hybrid Work)، سامانه تعیین برخط مقصر حادثه خودرو (کروکی آنلاین)، سامانه صدور و تمدید الکترونیکی بیمهنامه، پورتال الکترونیکی، راهاندازی باشگاه مشتریان بیمه پارسیان و سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان، بهرهبرداری از کتابخانه الکترونیکی بیمه پارسیان، امضای دیجیتال و …» تحت نظارت کمیته تحول دیجیتال، انجام شده و یا در حال انجام است.
شرکت بیمه پارسیان، به منظور تکمیل زنجیره ارزش، بالابردن رضایت مشتریان و انجام دقیق و بهینه موضوع فعالیت خود، شرکت «یاریرسان تارا پارس» را در سال ۱۳۸۴، با ماموریت ارایه خدمات بازدید اولیه و ارزیابی خسارت رشتههای بیمهای بهویژه درمان، شرکت «آتیه پارسیس پارس» را در سال ۱۳۸۹، با ماموریت انجام فعالیتهای سرمایهگذاری و ارایه خدمات مرتبط با بازارهای مالی تاسیس نمود و در سال ۱۴۰۱ نیز، شرکت «بیمه اتکایی آوای پارس»، به عنوان شرکتی پیشرو در حوزه بیمههای اتکایی، مدیریت ریسک و دیگر خدمات مالی و سرمایهگذاری در بازارهای داخلی، منطقه و سایر کشورهای در حال توسعه، با حسن شهرت و با بالاترین استانداردهای ارایه خدمات به بیمهگران آغاز به فعالیت نمود.
و حال، شرکت بیمه پارسیان در عبور از دو دهه فعالیت گرانبهای خود، از نهالی نورس به درختی پربار و سترگ که ریشه در تخصص و انگیزه کارکنان خود و نیز اعتماد آحاد مختلف جامعه به بیست سال خدمت صادقانه و حرفهای آن دارد، بدل شده و تلاش می کنیم که همچنان با تکیه بر توانمندی سرمایه انسانی خویش و بهرهمندی از فنآوریهای روزآمد در تحقق سازمانی تعاملگرا و تعالیخواه، بر تارک صنعت بیمه کشور بدرخشیم و رضایتمندی و آرامش خیال مشتریان و دیگر ذینفعانمان را با ارایه مجموعهای از بهترین و نوآورترین محصولات و خدمات بیمهای پدید آوریم. امید که این پشتوانههای عظیم و ارزنده، همچون همیشه مشوق و روشنای مسیرمان در ادامه فعالیت خادمانه در این صنعت گردند.