• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

بیانیه پایانی هیئت داوران و اعلام برندگان نخستین دوره جشنواره استانی پویش پایداری

  • کد خبر : 11727
  • 07 فروردین 1400 - 10:08
بیانیه پایانی هیئت داوران و اعلام برندگان نخستین دوره جشنواره استانی پویش پایداری

نخستین جشنواره استانی داستانی پویش پایداری که با حمایت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان و بسیج هنرمندان سیرجان برگزار گردید با صدور بیانیه پایانی توسط هیئت داوران و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، هیئت داوران نخستین جشنواره استانی داستانی پویش پایداری با برشمردن نکات زیر، مراتب سپاس و قدردانی خود را از عوامل برگزارکننده جشنواره و از تمامی نویسندگان گرامی که آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند، اعلام می‌دارد؛

🔹️تنوع موضوعات آثار ارسالی، حاکی از ظرفیت‌های گسترده ادبیات پایداری استان است که با پردازش داستانی هنرمندانه، می‌توانند حرفی در ادبیات داستانی معاصر ایران و چه‌بسا ادبیات جنگ جهان داشته باشند.

🔹️آثار ارسالی در سطح دانش‌آموزی، نشان از نسل جدیدی از علاقه‌مندان به عرصه ادبیات پایداری دارد که اگر آموزش حرفه‌ای داستان‌نویسی ببینند، شاهد درخشش خلاقیت آنها در آفرینش آثار ادبی خواهیم بود.

🔹️اگرچه اهداف و محورهای جشنواره بیشتر متمایل به بازنمایی چهره‌های جدید در عرصه‌های امروزی گفتمان پایداری و مقاومت بوده است، موضوع اکثر داستان‌های ارسالی به جشنواره، کماکان پیرامون هشت سال دفاع مقدس‌ با یک نگاه تاریخی و نه فرهنگی است.

🔹️خاطره و روایت مستند، بیشترین جایگاه را در آثار ارسالی به دبیرخانه داشته‌‌اند.

🔹️وفور خاطره و روایت‌های مستند در محور ویژه جشنواره که بیانگر روایت‌های مردمی و خاطرات آن‌ها با سردار شهید قاسم سلیمانی است، نشان از محبوبیت و مردمی بودن این سردار آسمانی دارد و به نظر می‌رسد که استان کرمان از این منظر می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در گفتمان پایداری کشور و بعد از آن در گفتمان ادبی پایداری داشته باشد.

🔹️به دلیل نخستین دوره برگزاری جشنواره و با نیت شناسایی و تعامل با نویسندگان و علاقه‌مندان این عرصه در سطح استان، گزینش آثار با تسامح بیشتری صورت گرفته است. لازم به ذکر است که ملاک گزینش آثار در وهله اول، ویژگی‌های‌ ادبی و زیبایی‌شناختی آنان و سپس، تطبیق آنها با محورهای جشنواره و چارچوب‌های گفتمان ادبیات پایداری است.

با آرزوی موفقیت و شادکامی برای همه نویسندگان گرامی، اسامی برگزیدگان سطح دانش‌آموزی به ترتیب عبارتند از:
۱. محمد مهربان اسماعیل‌پور
۲. آیلین رئیسی
۳. کیارش آزادی

برگزیدگان سطح آزاد به ترتیب عبارتند از:
۱. اسلام حاجب
۲. الهام آباده‌ای
۳. سپیده رمضان‌نژاد و مهرداد فروتن

و برگزیدگان محور ویژه همایش به‌طور مشترک عبارتند از:
مهناز رجبی‌زاده و طیبه شجاع

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=11727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.