• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

بهره برداری از ۱۹۰ طرح به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد کشور

  • کد خبر : 14106
  • 16 اردیبهشت 1400 - 18:29
بهره برداری از ۱۹۰ طرح به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد کشور

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از بهره برداری ۱۹۰ طرح‌ مختلف در مناطق آزاد به ارزش ۲۵۰ هزار میلیارد ریال و ایجاد ۱۲ هزار شغل تا پایان ماموریت دولت دوازدهم خبر داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، حمید رضا مومنی چهارشنبه شب در پایان سفر یک روزه خود به جزیره کیش با اشاره به بهره برداری از طرح های شاخص مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در سه مرحله با دستور رییس جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس گفت: تا پایان ماموریت دولت دوازدهم ۲ برنامه دیگر برای بهره برداری از طرح های عمرانی مناطق آزاد کشور برنامه ریزی شده است.

به گفته مومنی در مرحله چهارم ۱۰۰ طرح و در مرحله پنجم نیز ۹۰ طرح با ۲۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و  اشتغالزایی برای ۱۲ هزار نفر به بهره برداری می‌رسد.

مشاور رییس جمهوری یادآور شد: معتقدیم در مجموع طرح های اجرا شده در هشت سال گذشته، مناطق ویژه اقتصادی کاربردهای واقعی خود را بروز داده به طوریکه در ۲ سال گذشته تزار تجاری مناطق ویژه اقتصادی کشور مثبت شده است.

مومنی با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت اصولی خود با تاسیس هفت منطقه آزاد تجاری و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی را اعلام کرده است افزود: این مناطق با رویکرد متفاوتی در ارتباط با محدوده، اختیارات و کارکردهای آن ایجاد خواهند شد.

وی اضافه کرد: پیگیری تصویب این مناطق از سال ۱۳۹۳ با تصویب هیات دولت آغاز شده در این مدت جلسات مختلفی در دولت، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و در نهایت مجمع تشخیص مصلحت نظام برای به سرانجام رسیدن آنها برگزار شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با اشاره به برنامه های این دبیرخانه برای تحقق اهداف تولید، مانع زدایی و پشتیبانی‌ها گفت: حل مشکلات پیش روی تولید در این مناطق در ۲ بخش برای تاثیر گذاری در بخش تولید در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در این راستا کارگروه تخصصی شناسایی چالش‌ها و رفع موانع تولید در این دبیرخانه و تمام مناطق آزاد و تجاری کشور تشکیل شده تا به کمک سرمایه گذاران و مسئولان مرتبط نسبت به تحقق اهداف شعار امسال اقدام شود.

مومنی گفت: در بخش پشتیبانی بیشتر اقدام ها مربوط به بخش تامین مالی در این مناطق معطوف شده که سعی می شود تا چالش تامین مالی با ورود مناطق آزاد و بخش خصوصی به بازارهای سرمایه ای برطرف شود.

وی یادآور شد: در این راستا منطقه آزاد کیش با برنامه ها و فرآینده های کارشناسی و فنی توانسته تجربه های موفقی را کسب کند که در نظر داریم این تجربیات را در تمام مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی اجرا کنیم.

مشاور رییس جمهوری یادآور شد: در بخش مانع زدایی نیز که ۹۵ درصد موانع با همکاری ۶ دستگاه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و اقتصاد دارایی قابل حل است که در این راستا تمام موارد احصا و در حال رایزنی برای مرتفع شدن آن هستیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حداکثر تا یک ماه آینده بسیاری از این مشکلات مرتفع شود افزود: انتظار می رود با رفع این موانع کارنامه خوبی  برای دولت در منطقه آزد تجاری باقی بماند.

حمید رضا مومنی برای حضور در نخستین شورای معاونان سازمان منطقه آزاد کیش  در سال ۱۴۰۰ و همچنین بازدید از د ساخت پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش به  این جزیره سفر کرده بود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14106

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.