• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
0

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط صندوق شاهد

  • کد خبر : 95274
  • 14 مهر 1403 - 21:46
برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط صندوق شاهد

صندوق قرض‌الحسنه شاهد به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم‌های متنوعی را همسو با سیاست‌ها و خط‌مشی‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کرد.

با عنایت به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی لازم در راستای اجرای برنامه های گرامیداشت هرچه باشکوه تر هفته دفاع مقدس که مصادف با سالروز ولادت با سعادت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) و نیز ولادت فرخنده حضرت امام جعفر صادق (ع) همراه بود ، صندوق قرض الحسنه شاهد وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به برگزاری مراسم های متنوعی هم راستا با سیاستگذاری ها ، خط و مشی ها و برنامه های فرهنگی نهاد مقدس بنیاد همانند سنوات گذشته اهم برنامه های این صندوق در هفته دفاع مقدس به شرح ذیل انجام گردیده است .

در اولین روز از گرامیداشت هفته دفاع مقدس ، همکاران حوزه ستادی و مناطق تهران بزرگ و شهرستانهای استان تهران با حضور در گلزار شهدای بهشت زهراء نسبت به ادای احترام به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که به فرموده حضرت امام خمینی (ره) ” شهید قلب تاریخ است ” با نثار گل بر مزار شهداء ، ضمن تجدید عهد و ارج نهادن به آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی ، یاد و خاطره شهیدان والامقام را گرامی داشتند. همچنین حضرت حجت الاسلام والمسلمین مؤذنی معاون پیشین فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن حضور در این محفل معنوی و نورانی و در جمع همکاران ستادی و استانی در گلزار شهدای بهشت زهراء به ایراد سخنرانی به مناسبت هفته دفاع مقدس و علت آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله و از جان گذشتگی ، شجاعت و رشادت رزمندگان دلیر اسلام ، جانبازان ، تحمل دوره اسارت آزادگان سرافراز و شهیدان والا مقام پرداختند.

بمنظور آشنایی هر چه بیشتر همکاران گرامی از آثار ارزشمند دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که بدلیل شرایط سنی در آن مقطع زمانی امکان حضور نداشته ، طی پیاده روی همگانی و حضور در باغ موزه ، از ادوات نظامی استفاده شده در طول هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس توسط رزمندگان اسلام از نزدیک بازدید نمودند .

در سومین روز از هفته دفاع مقدس ، خادمین خانواده های معظم و معزز شاهد و ایثارگران در صندوق قرض الحسنه شاهد در مناطق ۳۱ گانه کشور نسبت به انجام دیدارهای حضوری با والدین شهیدان والامقام ، همسران مکرم شهداء و ایثارگران همراه با مدیران محترم کل و رؤسای ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن بررسی آخرین وضعیت سلامت و مشکلات این عزیزان با اهدای کارت هدیه و شاخه گل از ولی نعمتان و وارثان حقیقی دفاع مقدس تجلیل نمودند .

درآخرین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس مراسم باشکوهی با حضور مدیر عامل محترم و رئیس هیئت مدیره ، اعضای هیئت مدیره و کارکنان خدوم در محل نمازخانه صندوق قرض الحسنه شاهد برگزار گردید.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای مؤذنی با ذکر خاطراتی از دفاع مقدس در عملیات شکست حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر و تأثیر شگرفتی که این عملیات ها در پیروزی های رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی داشته است پرداختند . در ادامه جناب آقای محسنی عضو محترم هیئت مدیره و از جانبازان معزز      ۷۰ %  با ذکر خاطرات آن دوران مطالبی بیان فرمودند .

در پایان مراسم هفته دفاع مقدس مدیر عامل محترم و رئیس هیئت مدیره ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و سلاله پاک ایشان حضرت امام جعفر صادق (ع) را به همکاران تبریک و تهنیت عرض نموده و با ذکر بیاناتی شنیدنی،گوشه ای از سلحشوری و دلاور مردی مردان بی ادعا را در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس به تصویر کشیدند .

در ادامه ایشان به تعبیری از مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) اشاره کردندکه تجلیل از مقام شامخ شهداء و پیشکسوتان دفاع مقدس وظیفه همگانی است، فرمودند پیشکسوتان کسانی هستند که زودتر از دیگران نیاز را شناختند و دانستند و برای برآوردن آن نیاز شتافتند، آن هم در میدان سختی مانند میدان جهاد و فداکاری، بنابراین تجلیل از آنها وظیفه همه ماست.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=95274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.