• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

برند سازی برای فرش ایرانی در بازار‌های جهانی

  • کد خبر : 16710
  • 21 خرداد 1400 - 14:29
برند سازی برای فرش ایرانی در بازار‌های جهانی

رئیس مرکز ملی فرش ایران از برند سازی برای فرش ایرانی در بازار‌های جهانی با هدف ارتقاء جایگاه فرش ایرانی وترویج هویت آن خبر داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان، فرح ناز رافع در نشست تخصصی متولیان و دست اندکاران صنعت فرش دست بافت استان همدان، ثبت جهانی یک نشان برای فرش دستباف را حرکت بزرگی در راستای حفظ و حراست از این هنر صنعت اصیل دانست و گفت: این نشان شامل یک گل شاه عباسی است که در وسط آن یک درخت سرو تعبیه شده و اطراف آن نشان صلح و دوستی طراحی شده است.
وی با اشاره به فعالیت ۲ میلیون ۱۹۱ هزار نفردر هنر صنعت فرش دست بافت وصنایع جانبی آن و تحصیل ۵ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در هنرستان‌ها و مدارس کار و دانش در رشته فرش دست بافت از سیاست‌های حمایتی دولت برای توسعه سازوکار تجاری برای رونق بیشتر این هنر صنعت در عرصه جهانی با بهر گیری از سه راهبرد تولید، صادرات وکارآفرینی خبر داد.
در این نشست همچنین مهم‌ترین مسائل ومشکلات فراروی فرش بافان در بخش‌های تامین مواد اولیه، بازاریابی جهانی وتوسعه صادارت، هویت بخشی به فرش اصیل ایرانی، ایجاد خوشه فرش وهمچنین سیاست‌های حمایتی دولت از بافندگان فرش به ویِژه در زمینه بیمه وتسهیلات وکارآفرینی مورد بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=16710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.