• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

برای تامین برق، تابستان بسیار سختی پیش رو داریم

  • کد خبر : 15079
  • 31 اردیبهشت 1400 - 18:41
برای تامین برق، تابستان بسیار سختی پیش رو داریم

معاون هماهنگی توزیع توانیر، افزایش دما، استفاده بخش کشاورزی از چاه‌های آب به دلیل خشکسالی و تولید کمتر برق از نیروگاه‌های برقابی را، دلایل سخت بودن تابستان امسال دانست.

 به گزارش رویداد خبر ، غلامعلی رخشانی مهر در گفتگو با صدا و سیما؛ با اشاره به این که چند اقدام مهم باید انجام دهیم تا دچار خاموشی نشویم گفت: بر اساس شرایط موجود، باید همکاری‌های ما در بخش صنعت و کشاورزی بیشتر شود که این اتفاق افتاده است پارسال ۲۹۴ هزار مشترک صنعتی و کشاورزی با ما همکاری کردندکه امسال این رقم به ۳۵۰ هزار رسیده است.
وی اضافه کرد:همکاری بخش صنعت و کشاورزی با صنعت برق از شنبه اول خرداد شروع می‌شود.
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: برنامه‌هایی باید برای جبران ۴۰۰۰ هزار مگاوات کمبود تولید برق در سال جاری داشته باشیم که قدم نخست را دولت از خودش شروع کرده است.
وی افزود: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و نهاد‌های عمومی مکلف شدند مصرفشان را در ساعات اداری تا ۵۰ درصد کاهش دهند و در ساعات تعطیل تا ۱۰ درصد مصرف سال قبل را داشته باشند.
رخشانی مهر تاکید کرد: اگر اداره یا بانکی این موارد را رعایت نکنند با استفاده از سیستم کنترل، مطلع می‌شویم و برقشان را قطع می‌کنیم مردم نیز می‌توانند از طریق “سامانه ۱۲۱ و برق من” اطلاع دهند.
وی تصریح کرد: موضوع دیگر در زمینه روشنایی معابر و مهمتر از آن رمز ارز‌هایی است که در یک کار غیر تولیدی و غیر مولد از آن استفاده می‌کنند که تاکنون حدود ۳۷۰ مگاوات از این نوع رمز ارز‌های غیر مجاز را جمع اوری کردیم.
رخشانی مهر با اشاره به اینکه دارندگان مولد‌های اضطراری تاکنون ۷۵۰ مگاوات تفاهم نامه همکاری با ما امضا کردند، افزود: بر اساس اطلاعات ما این همکاری‌ها تا ۱۷۰۰ مگاوات می‌تواند ادامه داشته باشد و وزارت نفت نیز اعلام امادگی کرده تا سوخت مورد نیاز آن‌ها را نیز تامین کند تا تابستان بدون مشکلی داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=15079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.