به گزارش ایسنا، یکی از اتفاقات مهمی که در ابتدای لیگ بیست و یکم رخ داد، سپرده شدن حق تبلیغات محیطی استقلال و پرسپولیس به خود این دو باشگاه بود. اتفاقی که در ابتدا سازمان لیگ فوتبال مخالف آن بود اما پس از کش و قوسهای فراوان تبلیغات محیطی را در ازای دریافت سهم قانونیاش به استقلال و پرسپولیس واگذار کرد.
پس از اعلام آمادگی سازمان لیگ فوتبال، کارگزاران استقلال و پرسپولیس با ارائه تضامین بانکی به این سازمان، موظف شدند که سهم ۲۰ درصدی سازمان لیگ از تبلیغات محیطی را به حسابشان واریز کنند. اکنون پیگیریهای خبرنگار ایسنا نشان داد که کارگزار پرسپولیس با وجود این که نتوانسته به طور کامل تعهدات مالیاش به سرخپوشان را عملی کند، هیچ بدهیای به سازمان لیگ فوتبال ندارد.
از آن طرف اما، کارگزار استقلال ۳۰ میلیارد تومان به سازمان لیگ فوتبال بابت انجام تبلیغات محیطی بدهکار است. مدیران سازمان لیگ فوتبال برای وصول این طلب با نمایندگان حقوقی باشگاه استقلال و کارگزارش جلسهای برگزار کرده بودند که در این جلسه طرف استقلال، دو روز برای پرداخت مطالبات سازمان لیگ فرصت خواسته بود اما پس از پایان این مهلت، پولی به حساب این سازمان واریز نشد. در همین راستا قرار است جلسه جدیدی برگزار شود تا موضوع بدهی کارگزار باشگاه استقلال به سازمان لیگ فوتبال حل و فصل شود.