• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

بخش‌های بیشتری از مرورگر کروم با تم ویندوز ۱۱ هم‌رنگ می‌شوند

  • کد خبر : 31035
  • 07 آذر 1400 - 8:55
بخش‌های بیشتری از مرورگر کروم با تم ویندوز ۱۱ هم‌رنگ می‌شوند

گوگل در نظر دارد تا در طراحی رابط کاربری نسخه جدید مرورگر کروم، هم‌خوانی رنگی بخش‌های بیشتری از این مرورگر را با طیف رنگی تم ویندوز ۱۱ فراهم کند.

گوگل هفته‌ی گذشته نسخه‌ی پایدار کروم ۹۶ را منتشر کرد و طراحی به‌روزشده‌ای از این مرورگر را برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ به ارمغان آورد. در این به‌روزرسانی، برای زیبایی بیشتر گوشه‌های تیز منوها و سایر عناصر رابط کاربری در مرورگر کروم با گوشه‌های گرد جایگزین شده‌اند.

حالا به‌گزارش xda-developers، در‌ادامه‌ی این تغییرات تیم توسعه‌ی کروم قصد دارد تغییر بصری دیگری برای کاربران ویندوز ۱۱ ایجاد کند و امکان هم‌خوان‌کردن تم رنگی قسمت‌های مختلف مرورگر با طیف رنگی تم ویندوز ۱۱ را برای کاربران فراهم کرده است.

کاربران در‌حال‌حاضر در نسخه‌ی ویندوز مرورگر کروم می‌توانند بسته به طیف رنگی تم ویندوز‌ ۱۱، رنگ نوار بالایی مرورگر را تغییر دهند. برای این کار کافی است تا از قسمت تنظیمات مرورگر، به بخش شخصی‌سازی بروید و از گزینه‌ی رنگ‌ها، نمایش طیف رنگی را انتخاب کنید:

Settings> Personalization> Colors> Show accent color

با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد که قرار است این قابلیت به‌زودی برای بخش‌های بیشتری از رابط کاربری کروم مانند دکمه‌ها، فضای مستطیلی تایپ، قسمت جستجو و پس‌زمینه‌ی متن انتخاب‌شده نیز فراهم شود. یکی از افشاگر‌های خوش‌نام کروم، Leopeva64، از مشاهده‌ی وصله‌ی جدیدی خبر داده است که حاکی از تلاش تیم توسعه‌ی کروم برای گسترش پشتیبانی قسمت‌های مختلف این مرورگر از طیف رنگی تم ویندوز ۱۱ است. 

گوگل علاوه‌بر قابلیت هم‌خوانی رنگی قسمت‌های بیشتر مرورگر کروم، در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که به کاربران اجازه می‌دهد مقاله‌های مختلف را در پنل کناری کروم بخوانند. به‌کمک این قابلیت کاربران می‌توانند در وب‌سایت‌هایی که از حالت مطالعه‌ی کروم پشتیبانی می‌‌کنند، پنل کناری را باز کنند و روی قسمت مطالعه (Reader) کلیک کنند تا آن مقاله به‌صورت مجزا در پنجره‌ای کوچک و جداگانه باز شود.

قابلیت هم‌خوانی رنگی مرورگر کروم با تم ویندوز ۱۱ در مرحله توسعه قرار دارد و هنوز در نسخه آزمایشی مرورگر کروم، Chrome Canary فعال نشده است؛ اما امکان مطالعه‌ی مقالات در پنل کناری گوگل در‌حال‌حاضر در نسخه‌ی Chrome Canary برای کاربران این نسخه آزمایشی فراهم شده است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=31035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.