• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
0

بانک ملی ایران به ساز و کار همکاری بین بانکی بریکس پیوست

  • کد خبر : 96159
  • 02 آبان 1403 - 18:20
بانک ملی ایران به ساز و کار همکاری بین بانکی بریکس پیوست

بانک ملی ایران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به سازوکار همکاری بین بانکی «بریکس» پیوست.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ، سازوکار همکاری بین بانکی بریکس با «BRICS ICM» در سال ۲۰۱۰ بین بانک های تجاری کشورهای عضو گروه بریکس شکل گرفت و با پیوستن جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته به بریکس، بانک مرکزی کشورمان “بانک ملی ایران” را به عنوان نماینده کشور در این کنسرسیوم بانکی معرفی کرد.

نشست سالانه سازوکار همکاری بین بانکی بریکس در روزهای ۲۹ تا ۳۰ مهر ماه سال جاری در مسکو به میزبانی بانک روسی VEB به عنوان رئیس دوره ای آن برگزار شد.

در این نشست مدیران ارشد بانک توسعه چین «اگزیم»، بانک هند، بانک توسعه آفریقای جنوبی، بانک ملی ایران، بانک روسی «VEB» و بانک توسعه اقتصادی و اجتماعی برزیل حضور داشتند.

علیرضا گچ پززاده، عضو هیات عامل و معاون امور ارزی و بین الملل بانک ملی ایران در این نشست ضمن اعلام آمادگی این بانک برای ارائه پیشنهاداتی به منظور توسعه روابط دو و چند جانبه اعلام کرد: بانک ملی ایران همواره به دنبال فرصت های جدید برای نوآوری و همکاری با سایر کشورها برای بهبود ارایه خدمات بانکی به مشتریان بوده و با رعایت استانداردهای بانکی و توسعه ابزارهای جدید توانسته است سهم مناسبی از بازار عملیات بانکی در ایران را بدست آورد.

وی با اشاره به سابقه و جایگاه بانک ملی ایران افزود: پیوستن به سازوکار همکاری بین بانکی بریکس به ما کمک می کند افق های جدیدی برای این بانک طراحی و جایگاه بهتری در سطح منطقه ای برای خود فراهم کنیم. بریکس به عنوان یک سازمان بین دولتی تاسیس شده است تا صدای کشورهای نوظهور شنیده شود و این مسیر به ایجاد همگرایی بین آنها در تصمیمات بین المللی کمک می کند.

گچ پززاده بیان کرد: این بانک پیشنهاد می کند سازوکار همکاری بین بانکی بریکس به تنوع بخشی در سامانه های پیام رسانی مالی بین المللی بر اساس مجاری های مختلف به ویژه در بستر بلاک چین ورود نماید و نیز تاسیس یک اتاق پایاپای چند ارزی بین المللی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: در این راستا، بانک ملی ایران آمادگی خود را برای مشارکت در تسویه بین بانکی و توسعه تعاملات پولی کشورهای بریکس در بستر این پیام رسان ها اعلام کرده و همچنین توسعه ابزارهای مرتبط با پرداخت های موبایلی و فناوری های مالی جدید را مطرح می کند.

عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران تاکید کرد: امیدواریم این امر، علاوه بر تسهیل روابط کارگزاری و افتتاح حساب های متقابل بین اعضاء، زمینه های جدیدی برای ارتقای تعاملات بازرگانی و مالی بین کشورهای عضو بریکس ایجاد کند.

گفتنی است این همایش در سطح بانک های تجاری عضو کشورهای بریکس بوده و ریاست دوره ای آن در سال بعد بر عهده نماینده برزیل خواهد بود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=96159

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.