• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

بانک مرکزی مورد حمایت قرار گیرد/ به کاهش نرخ ارز سیاسی نگاه نکنیم

  • کد خبر : 7956
  • 06 بهمن 1399 - 10:43
بانک مرکزی مورد حمایت قرار گیرد/ به کاهش نرخ ارز سیاسی نگاه نکنیم

یک نماینده سابق مجلس گفت: تقاضای من حمایت همه جانبه از اقدامات آقای همتی و بانک مرکزی و عدم نگاه سیاسی به کاهش نرخ دلار است، زیرا بزرگترین آفت نگاه سیاسی است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، کارشناس امور اقتصادی و نماینده سابق مجلس در گفت‌ و گو با خبرنگار ابیِنا تحلیل خود را از اقدامات اخیر بانک مرکزی در کنترل سوداگری و دلالی که سبب شده حباب نرخ ارز تخلیه شود، چنین بیان کرد: حسی که از اتفاق اخیرا به مردم القا می‌شود، این است که سیاست‌هایی از سوی بانک مرکزی که منجر به تخلیه حباب نرخ ارز شده به اجرا درآمده، بنابراین امیدی وارد جامعه می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: واقعا متوجه برخی از عصبانیت‌ها نمی‌شوم. نرخ ارز بالا است، غر می‌زنند پایین می‌آید به شکل دیگری ایراد می‌گیرند. باید خوشبینانه به داستان نگاه کنیم و آن را مورد حمایت قرار دهیم. به این معنا زمانی که روند نزولی پیدا می‌کند، همه کمک کنند که این اتفاق شکل گیرد. اتفاق اخیر نمی‌تواند بدون برنامه باشد و نباید چنین القاء شود که هیچ برنامه‌ای عقبه آن وجود نداشته است. اکنون بانک مرکزی در این شرایط تحریمی سخت تلاش می‌کند و دلار با تمام مشکلات وارد کشور می‌شود. با همین دلار موجود شرایط کشور به اداره در آید و اتفاقات خوب آن هم کاهش نرخ آن است.

این کارشناس امور اقتصادی در این رابطه یادآور شد: تقاضایم حمایت همه جانبه از اقدامات آقای همتی و بانک مرکزی و عدم نگاه سیاسی به  کاهش نرخ دلار است، زیرا بزرگترین آفت نگاه سیاسی است، نگاه باید اقتصادی و در جهت منافع مردم باشد. دلار در حال کاهش است، حمایت شود تا این روند ادامه پیدا کند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=7956

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.