• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به معنای واقعی کلمه بانک اسلامی است

  • کد خبر : 47515
  • 21 خرداد 1401 - 13:08
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به معنای واقعی کلمه بانک اسلامی است

حجت‌الاسلام و المسلمین «سید رضا تقوی» گفت: کار کردن در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که برای سازماندهی قرض‌الحسنه است، عبادت به شمار می‌رود. این بانک به معنای واقعی کلمه، بانک اسلامی است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مدیران و کارکنان ستاد مرکزی بانک نماز ظهر و عصر را به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین «سید رضا تقوی» رئیس مجمع نمایندگان استان تهران اقامه کردند.
تقوی پس از اقامه نماز، در جمع کارکنان بانک گفت: ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی که در رأس آن آمریکا قرار دارد، از مواردی است که امام خمینی(ره) به ما آموخت. همه ما باید حفاظت از انقلاب اسلامی را جدی بگیریم. اخیراً مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در جایی گفتند که دشمن امید بسته اعتراضات داخلی ایجاد کند و در حال ایجاد ذهنیت منفی درباره مسئولان است.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره جراحی اقتصادی دولت گفت: تصمیمات اقتصادی دولت مبنی بر ضرورت است. با یارانه نمی‌توان کشور را ارائه کرد، زیرا ارائه یارانه به کالاها باعت قاچاق معکوس می‌شود. لازم است پیش از اجرای تصمیمات اقتصادی، مطالعات لازم انجام شود، اما پس از آن باید با قاطعیت در عرصه اجرا وارد شد.
کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نقش مؤثری در جامعه دارند
وی اظهار داشت: توفیق است که در بین کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و مجمع مهربانی‌ها حضور دارم. کارکنان این بانک نقش مؤثری در جامعه دارند.
تقوی با بیان اینکه فقر پدیده نامطلوبی است، گفت: به تعبیری فقر، مرگ بزرگ است و باید آن را برطرف کنیم. لازم است زندگی اقتصادی مردم و معیشتشان را تأمین کنیم. اگر کارگزاران نظام نتوانند معیشت مردم را تأمین کنند، مردم از آن‌ها حمایت نمی‌کنند. آفت و آسیب کارها ناتوانی کارگزاران است.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: اگر فقر باشد، دین نیست. با فقر نمی‌توان مردم را به دین و دیانت دعوت کرد. فقر دین انسان را نابود می‌کند و روان فرد را به هم می‌ریزد.
وی تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و مؤسسات مشابه باید بخشی از معیشت مردم را تأمین کنند. کاری که کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام می‌دهند، خدمت بسیار بزرگی است. بنده نیز باید مُبلغ آن‌‌ها باشم. لازم است به کارآفرینان کمک کنیم و نقش بانک در امیدوار کردن مردم بسیار مهم است.
کار کردن در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران عبادت است
تقوی خطاب به کارکنان بانک گفت: شما یکی از ارزش‌های اسلامی یعنی قرض‌الحسنه را اجرا می‌کنید. شک نکنید کار کردن در این سازمان که برای سازماندهی قرض‌الحسنه است، عبادت به شمار می‌رود. این بانک به معنای واقعی کلمه، بانک اسلامی است. باید نهادهای فرهنگی بدانند چه خدماتی از سوی این بانک ارائه می‌شود.
وی خاطرنشان ساخت: سپرده‌گذاران قرض‌الحسنه نیت خیر کنند و یقین بدانند کارشان ثواب دارد. با وام قرض‌الحسنه کارها و مشاغل کوچک راه‌اندازی می‌شود. این کار به‌ویژه در شرایطی که وضعیت اقتصادی خوب نیست، اهمیت ویژه‌ای دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در رابطه با راه‌اندازی مشاغل کوچک، توصیه جدی کرده‌اند. کارهای کوچک به خصوص در روستاها و محیط‌های کوچک بسیار مؤثر است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=47515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.