• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

بالاترین درآمد فصلی و سود عملیاتی در تاریخ فعالیت شرکت

  • کد خبر : 13832
  • 11 اردیبهشت 1400 - 20:20
بالاترین درآمد فصلی و سود عملیاتی در تاریخ فعالیت شرکت

ال‌جی الکترونیکس اعلام نمود در فصل اول ۲۰۲۱ به فروش تلفیقی ۱۸٫۸ تریلیون وون کره جنوبی (۱۶٫۹۰ میلیارد دلار آمریکا) و سود عملیاتی ۱٫۵۲ تریلیون وون کره جنوبی (۱٫۳۶ میلیارد دلار آمریکا) دست‌یافته که با سود عملیاتی ۸٫۱ درصدی در سه‌ماهه اول، بالاترین نتیجه فصلی در تاریخ این شرکت می‌باشد. در مقایسه با فصل اول سال گذشته میلادی، درآمد ۲۷٫۷ درصد و سوددهی ۳۹٫۱ درصد افزایش‌یافته است که نشان‌دهنده تقاضای زیاد بازار برای لوازم‌خانگی و محصولات سرگرمی‌های خانگی ال‌جی می‌باشد، زیرا مصرف‌کنندگان زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانند.

شرکت لوازم‌خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع ال‌جی در فصل اول ۲۰۲۱ فروش ۶٫۷۱ تریلیون وون کره جنوبی (۶٫۰۳ میلیارد دلار آمریکا) را به ثبت رسانده که نشان از رشد ۲۳٫۸ درصدی نسبت به مقطع زمانی مشابه سال گذشته است. سود عملیاتی این شرکت هم با رشد ۲۲٫۱ درصدی نسبت به فصل اول سال گذشته، به ۹۱۹٫۹۰ میلیارد وون کره جنوبی (۸۲۶٫۳۹ میلیون دلار آمریکا) رسیده است. برای دومین فصل متوالی بخش تجارت لوازم‌خانگی این شرکت شاهد رشد چشمگیر سالیانه در آمریکای شمالی و اروپا و همچنین بازار لوازم‌خانگی کره جنوبی بوده است، جایی که کسب‌وکار اجاره هم کاملاً فعال است. به لطف فروش قوی محصولات رده‌بالا در آمریکای شمالی و اروپا، سودآوری این شرکت هم با رشد پایداری همراه بوده است. انتظار می‌رود با فروش بین‌المللی محصولات جدید، بخش تجاری هم به رشد خود ادامه دهد.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی هم رکورد فروش ۴٫۰۱ تریلیون وون کره جنوبی (۳٫۶۰ میلیارد دلار آمریکا) را در فصل اول ثبت کرد که نشانگر رشد ۳۴٫۹ درصدی نسبت به مدل مشابه سال گذشته است. درآمد عملیاتی با رشد ۲۳٫۹ درصدی سالیانه به ۴۰۳٫۸۰ میلیارد وون کره جنوبی (۳۶۲٫۷۵ میلیون دلار آمریکا)‌ رسیده است که به لطف فروش بالا در آمریکای شمالی و اروپا ممکن شده است. به دلیل تأثیرات شیوع بیماری، محصولات رده‌بالا و لوکسی همچون تلویزیون‌های OLED و NanoCell همچنان با تقاضای فزاینده‌ای در اکثر نقاط دنیا روبرو هستند. برای حفظ این موفقیت در سال ۲۰۲۱ ال‌جی به بهبود و توسعه خط تولید محصولات رده‌بالای خود ادامه خواهد داد و به‌طور هم‌زمان به گسترش فروش آنلاین، بهینه‌سازی منابع و مدیریت دارایی مؤثرتر خواهد پرداخت.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی هم فروش ۹۹۸٫۷۰ میلیارد وون کره جنوبی (۸۹۷٫۱۸ میلیون دلار آمریکا) را گزارش کرده که با ضرر عملیاتی ۲۸۰٫۱۰ میلیارد وون کره جنوبی (۲۵۱٫۶۳ میلیون دلار آمریکا)‌ روبرو بوده است. ضرر عملیاتی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد بدتر شده است که دلیل آن را می‌توان عدم تولید محصولات جدید و اعلام رسمی خروج ال‌جی از بازار اسمارت‌فون تا پایان جولای دانست که اوایل ماه جاری میلادی اعلام گردید. سود و زیان عملیات‌ متوقف‌شده (ازجمله جزییات عملیات متوقف‌شده یا در حال اجرا) در گزارشات فصل دوم منتشر خواهد شد.

شرکت راهکارهای تجهیزات اتومبیل ال‌جی در فصل اول به فروش ۱٫۸۹ تریلیون وون کره جنوبی (۱٫۷۰ میلیارد دلار آمریکا) دست‌یافته است که نشان‌دهنده رشد ۴۳٫۵ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته است. ضرر عملیاتی هم به ۷۰۰ میلیون وون کره جنوبی (۶۲۹۰۰۰ دلار آمریکا) محدودشده است که می‌تواند به بهبود بخش تولید اتومبیل در آمریکای شمالی و اروپا، افزایش درآمد حاصل از پروژه‌های جدیدی همچون موتور الکتریکی e-Powertrain، بخش‌های اطلاع‌رسانی-سرگرمی اتومبیل‌ها و همچنین مدیریت هزینه بهتر نسبت داده شود.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی با بهبود ۹٫۱ درصدی نسبت به سال گذشته به درآمد ۱٫۸۶ تریلیون وون کره جنوبی (۱٫۶۷ میلیارد دلار آمریکا) دست‌یافت که ۲۳٫۶ درصد بالاتر از فصل قبلی است. دلیل اصلی این موضوع را می‌توان تقاضای فراوان برای محصولاتی همچون مانیتورها و محصولات کامپیوتری در دوران دور‌کاری و آموزش آنلاین دانست. البته به دلیل افزایش هزینه قطعاتی همچون پنل‌های LCD و نیمه‌رساناها، سود عملیاتی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته کاهش‌یافته است.

توضیحات نرخ تبادل ارز فصل اول ۲۰۲۱

گزارش‌های مالی رسیدگی نشده فصلی ال‌جی الکترونیکس بر اساس استانداردهای بین‌المللی گزارشات مالی یا IFRS تنظیم‌شده و بازه زمانی سه‌ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۱ را در برمی‌گیرد. طی این بازه زمانی سه‌ماهه میزان برابری وون کره جنوبی در برابر دلار آمریکا به‌طور میانگین ۱۱۱۳٫۱۶ وون به ازای هر دلار برآورد شده است.

کنفرانس گزارش مالی و کنفرانس تلفنی

ال‌جی الکترونیکس کنفرانس تلفنی به زبان کره‌ای و انگلیسی را ساعت ۱۶ به‌وقت کره جنوبی (۰۷:۰۰ GMT/UTC) روز ۲۹ آپریل ۲۰۲۱ برگزار می‌کند. افراد شرکت‌کننده ابتدا باید پیش-ثبت‌نام را انجام داده و پس از دریافت پین اختصاصی با شماره +۸۲ ۳۱ ۸۱۰ ۳۱۳۰ تماس گرفته، ابتدا رمز ۶۴۱۸# و سپس پین اختصاصی را وارد کنند. فایل صوتی این کنفرانس هم به‌صورت پخش زنده در دسترس است. فایل‌های ارائه نیز از وب‌سایت ال‌جی الکترونیکس قابل دانلود هستند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=13832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.