• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
2

بازماندگان آخرین تقابل ایران و لبنان!

  • کد خبر : 29490
  • 20 آبان 1400 - 11:47
بازماندگان آخرین تقابل ایران و لبنان!

ایران و لبنان در حالی بیستم آبان به مصاف هم می‌روند که دو تیم آخرین بار در سال ۹۲ رو در روی هم قرار گرفتند و از زمان تاکنون تغییر و تحولات بسیاری را به خود دیده‌اند.

به گزارش ایسنا، دیدار تیم ملی ایران با لبنان در هفته پنجم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، یادآور شکست عجیب و تاریخی شاگردان کارلوس کی‌روش در سال ۱۳۹۱ (۲۰۱۲) در بیروت است که شوک بزرگی را در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ به ایران وارد کرد و اوضاع با این شکست کاملا دگرگون شد تا سناریوی کادرفنی و هواداران فوتبال برای صعود راحت به برزیل، کاملا پیچیده شود. شکست یک بر صفر ایران مقابل لبنان، تنها پیروزی این تیم در ۹ بازی گذشته دو تیم محسوب می‌شود.

در واقع تیم ملی بعد از آن شکست یک بر صفر، ظرف یک سال سه بار دیگر با لبنان بازی کرد که هر سه دیدار خود با لبنان در سال ۲۰۱۳ را با چهار یا پنچ گل پیروز شد تا مهر تاییدی بر این باشد که آن نتیجه کاملا اتفاقی بود و از سوی دیگر هر اتفاقی در فوتبال امکان‌پذیر است.

در آستانه دیدار دهم دو تیم در تاریخ تقابل‌های ایران و لبنان که بیستم آبان در بیروت و در پایان دور رفت انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار می‌شود، نگاهی خواهیم داشت به تغییر و تحولات در ترکیب دو تیم نسبت به آخرین تقابل دو تیم در سال ۲۰۱۳ که در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا که در آذر ۹۲ در بیروت برگزار شد و تیم ملی لبنان را در خانه خود با نتیجه ۴ بر یک شکست داد.

آخرین گلزنان تقابل ایران و لبنان

در آن دیدار امیرحسین صادقی، اشکان دژاگه، جواد نکونام، علی حمام (گل به خودی) برای ایران گلزنی کردند و تک گل لبنان را هم محمد حیدر به ثمر رساند و شاگردان کی‌روش برنده این تقابل شدند تا تیم ملی بدون دردسر خاصی راهی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا شود.

از بین این گلزنان، محمد حیدر تنها بازیکنی است که می‌تواند تیم ملی کشورش را در بازی روز سه شنبه بیستم آبان همراهی کند و سایرین از فوتبال خداحافظی کرده و یا در تیم ملی خود به میدان نمی‌روند.

ترکیب ایران و لبنان در سال ۲۰۱۳

تیم ملی ایران

در آن دوران تیم ملی فوتبال در تدارک آماده‌سازی برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود و کارلوس کی‌روش از بازیکنان مختلفی برای شناخت ترکیب تیمش بهره می‌برد و حتی در این بازی به دنیل داوری و استیون بیت آشور، بازیکنان دورگه نیز بازی داد که در ادامه آن‌ها را فاقد شرایط لازم برای حضور در تیم ملی ایران تشخیص داد.

ترکیب اصلی ایران: دنیل داوری، امیرحسین صادقی، سیدجلال حسینی، استیون بیت آشور، حسین ماهینی، جواد نکونام، رضا حقیقی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و علیرضا جهانبخش

ترکیب ذخیره: رحمان احمدی، حامد لک، پژمان منتظری، آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری، مازیار زارع، کریم انصاری‌فرد، محمدرضا خلعتبری و یعقوب کریمی.

از این بین فقط علیرضا جهانبخش که در ترکیب اصلی حضور داشت، به همراه کریم‌انصاری‌فرد هم‌چنان در تیم ملی ایران حضور دارند. البته بازیکنان دیگری مانند احسان حاج‌صفی هم در بازی‌های گذشته برابر لبنان حضور داشتند که در این دیدار به دلایلی نامشخص حضور ندارند.

تیم ملی لبنان

ترکیب اصلی: عباس حسن، محمدعلی خان، علی حمام، بلال النجارین، ولید اسماعیل، رودا انتر، عباس عتاوی، عباس علی عتوی، محمد قادر، حسن معتوق و محمد حیدر.

ترکیب ذخیره: لری مهنا، احمد معتوک، محمد طهان، محمد چماس، حمزه سلامه، ربیع عطایا (هست)، سونی سعد (هست)، حسین اوادا، محمد کوجوک.

از ترکیب اصلی و ذخیره لبنان در آخرین مصاف دو تیم حسن معتوق، محمد حیدر، محمد طهان، ربیع عطایا و سونی سعد هم‌چنان در تیم ملی این کشور حضور دارند که نسبت به تیم ملی ایران بازیکنان بیش‌تری را شامل می‌شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=29490

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.