• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

اینتل از لپ تاپ ماژولار NUC P14E با مشخصات قابل توجه رونمایی کرد

  • کد خبر : 23471
  • 16 شهریور 1400 - 10:38
اینتل از لپ تاپ ماژولار NUC P14E با مشخصات قابل توجه رونمایی کرد

مدتی از ساخت لپ تاپ‌های سری NUC توسط اینتل می گذرد و این غول تراشه سازی پیش‌تر مدل NUC M15 را روانه بازار کرده که از بهترین نمونه‌های بازار در رده خود محسوب می‌شود. حال به نظر می‌رسد اینتل در حال توسعه محصولات سری NUC خود است و اکنون لپ تاپ ماژولار NUC P14E را معرفی کرده که از سخت افزارهای شاخص و رده بالایی برخوردار است.

معرفی لپ تاپ ماژولار NUC P14E اینتل

اینتل برای بدنه این دستگاه از آلومینیوم استفاده کرده که طبیعتا باعث می‌شود حس یک دستگاه رده بالا را به خوبی منتقل کند. نمایشگر این لپ تاپ از نقاط قوت آن محسوب می‌شود جایی که از یک پنل ۱۳٫۹ اینچی ۲K با نسبت تصویر ۳:۲ استفاده شده است. انرژی مورد نیاز این لپ تاپ توسط یک باتری ۷۷ وات ساعتی تامین می‌شود. برای بخش پورت‌ها و اتصالات نیز اینتل بیشتر از اکثر لپ تاپ‌های معمولی، برای NUC P14E پورت‌های متنوع برای اتصال دستگاه‌های جانبی در نظر گرفته است.

لپ تاپ NUC P14E اینتل وابسته به یک واحد پردازشی NUC 11 است که چندین پردازنده مختلف با توان‌های مختلف، از Celeron 6305 گرفته تا Core i7-1185G7 را شامل می‌شود. این لپ تاپ قابلیت مجهز شدن به حداکثر ۱۶ گیگابایت رم را بر روی همین واحد پردازشی داراست. همچنین NUC P14E قادر به پشتیبانی از فناوری‌های اتصال بیسیم Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵٫۲ می باشد. اینتل اعلام کرده این محصول با نسل بعدی Intel NUC Compute نیز سازگاری خواهد داشت که باعث می‌شود کمبودهای احتمالی در مدل فعلی، در آینده قابل رفع شدن باشند.

معرفی لپ تاپ ماژولار NUC P14E اینتل

کیفیت ساخت بالا، تنوع پورت عالی و وزن مناسب

مسلما هدف اینتل از ارائه چنین محصولاتی کاربران عادی نیستند و این کمپانی رده مصرف کنندگان تجاری را با لپ تاپ NUC P14E خود هدف قرار داده است. به همین منظور قابلیت‌هایی در این دستگاه گنجانده شده که آن را برای مصارف تجاری مناسب‌تر می‌سازد. از جمله برخورداری از دکمه‌های اختصاصی موس و چوب اشاره گر. بدنه آلومینیومی این دستگاه توسط دستگاه‌های پیشرفته CNC تراش خورده و دارای یک ترک پد شیشه‌ای با پشتیبانی از درایور Microsoft Precision می‌باشد. در بخش راهکارهای امنیتی، پشتیبانی از Windows Hello به همراه یک سنسور اثر انگشت و دوربین HD مادون قرمز در نظر گرفته شده‌اند. نمایشگر ۲K این دستگاه از دستورات لمسی پشتیبانی می‌کند و با حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت، دارای حواشی بسیار باریکی هم است.

 لپ تاپ NUC P14E اینتل مجهز به یک اسلات M.2 2242/2280 نیز می‌باشد که برای نصب درایوهای PCIe x4 Gen4 NVMe SSD کاربرد دارد. از دیگر موارد اتصالاتی این دستگاه باید به برخورداری از دو پورت USB 3.2 Gen2 Type-A و RJ45، پورت Thunderbolt 4، یک پورت HDMI 2.0b و همچنین یک پورت DisplayPort 1.4a اشاره کرد. اینتل موفق شده وزن این لپ تاپ را به ۱٫۵ کیلوگرم برساند، در حالی که به یک باتری ۷۷ وات ساعتی مجهز است. پس با یک لپ تاپ نسبتا سبک وزن روبرو هستیم و این یک ویژگی مثبت برای یک لپ تاپ رده تجاری است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=23471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.