• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

اکسپریا ۱ III و اکسپریا ۵ III سونی با دوربین‌های انقلابی معرفی شدند

  • کد خبر : 12735
  • 25 فروردین 1400 - 15:56
اکسپریا ۱ III و اکسپریا ۵ III سونی با دوربین‌های انقلابی معرفی شدند

سونی همانطور که پیش‌تر اعلام کرده بود امروز رویداد Xperia خود را برگزار کرد و در این مراسم از سه گوشی رونمایی کرد که دو مورد از آنها که اکسپریا ۱ III و اکسپریا ۵ III نام دارند، پرچمدار به حساب می‌آیند. اگر شما هم از طرفداران گوشی‌های کامپکت و جمع‌وجورتر هستید، بد نیست در همین ابتدای کار بدانید که سونی بدون فدا کردن مشخصه خاصی اکسپریا ۵ را با ابعاد نسبتاً کوچک عرضه کرده است.

هر دو گوشی دارای دوربین تله‌فوتو با لنز متغیر هستند که می‌تواند بین ۷۰ و ۱۰۵ میلیمتر سوئیچ شود و در نتیجه آن زوم اپتیکال ۲٫۹x و ۴٫۴x ارائه کند. این دوربین از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی با اندازه ۱/۲٫۹ اینچ و f/2.3 یا f/2.8 بسته به فاصله کانونی بهره می‎برد. زوم دیجیتالی که این سنسور ارائه می‌کند معادل ۳۰۰ میلیمتر بوده و در مقایسه با ۲۰۰ میلیمتر Xperia 1 II و ۵ II پیشرفت خوبی به حساب می‌آید و سونی آن را AI Super Resolution Zoom نامگذاری کرده است.

دوربین اصلی این گوشی‌ها از سنسور خوب و قدیمی ۱۲ مگاپیکسلی سونی با بزرگی ۱/۱٫۷ اینچ و f/1.7 بهره می‌برد که مجهز به لرزشگیر اپتیکال نیز هست. دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی همراه با آن نیز دارای فوکوس خودکار بوده که مشخصه‌ایست که حتی در میان پرچمداران نیز چندان رایج نیست. سونی برای عملکرد بهینه این دوربین‌ها از لنزهای زایس با پوشش T استفاده کرده است.

ویژگی‌های نرم‌افزای دوربین این گوشی‌ها نیز شامل فوکوس خودکار بر روی چشم به صورت لایو برای چشم انسان و حیوانات، فیلمبرداری Optical SteadyShot و ۴K در نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه در کنار فیلمبرداری صحنه آهسته می‌شود.

دوربین سلفی این گوشی به نظر می‌رسد که در مقایسه با نسل قبل تغییر نکرده و همچنان ۸ مگاپیکسلی است. تنها تفاوت بخش دوربین این دو گوشی اینست که سنسور ۳D ToF تنها برای گوشی اکسپریا ۱ مارک ۳ ارائه شده است.

مشخصات گوشی های Xperia 1 III  و  Xperia 5 III

در حالیکه در بخش دوربین این دو گوشی تقریبا مشابه هستند، نمایشگر آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند. اکسپریا ۱ مارک ۳ از یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی ۴K OLED با نسبت ابعاد ۲۱:۹، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از محتوای HDR بهره می‎برد. در حالیکه نمایشگر اکسپریا ۵ مارک ۳ یک پنل OLED به قطر ۶٫۱ اینچی با نسبت ابعاد ۲۱:۹، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR است.

هر دو گوشی دارای چیپست اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام هستند. گوشی بزرگتر دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است. در حالیکه اکسپریا ۵ با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهد شد. هر دو گوشی دارای شیار هایبرید برای سیم‌کارت بوده و این یعنی می‌توان به جای سیم کارت دوم از طریق کارت microSD فضای داخلی گوشی را افزایش داد.

این گوشی‌ها از باتری‌های ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی با شارژر ۳۰ وات بهره می‌برند که ظرف مدت ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد باتری را شارژ خواهد کرد. البته Xperia 1 III از شارژر وایرلس هم پشتیبانی می‌کند.

هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریو بوده و از از قابلیت جبران تصویر و کاهش تاری ۲۴۰ هرتز در زمان بازی بهره می‎برند. فناوری افزایش دهنده گاما به دید بهتر نمایشگر در سایه‌ها کمک کرده و اکولایزر صدا به شما کمک خواهد کرد تا صدای پا و تیر را بهتر بشنوید. سونی همچنین با حذف صدای نویز پس‌زمینه و وضوح بیشتر، کیفیت میکروفون را برای چت صوتی بالاتر برده است.

امکان فیلمبرداری از بازی با کیفیت ۱۰۸۰p در نرخ ۱۲۰ فریم نیز فراهم شده و قابلیت جالب دیگری نیز وجود دارد که سونی آن را Rewind Time Recording نامیده است. این امکان مشابه قابلیت هایلایت انویدیا بوده که ۳۰ ثانیه پایان بازی‌ها را به صورت خودکار ضبط می‌کند.

آخرین تفاوت اساسی میان این گوشی‌ها اینست که گوشی Xperia 1 III از پوشش گوریلا گلس ویکتوس در جلو و گوریلا گلس ۶ استفاده می‌کند، درحالیکه Xperia 5 III پوشش گوریلا گلس ۶ در جلو و عقب دارد. هر دو گوشی دارای گواهینامه IP68 برای مقاومت در برابر آب و غبار هستند.اکسپریا ۱ مارک ۳ در رنگ مشکی (Frosted Black)، خاکستری (Frosted Gray) و بنفش (Frosted Purple) راهی بازار خواهد شد. اکسپریا ۵ مارک ۳ هم در رنگ‌های مشکی، سبز و صورتی. سونی گفته است که این گوشی‌ها در تابستان به بازار عرضه خواهند شد و در همان تاریخ در خصوص قیمت آنها توضیح خواهد داد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=12735

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.