• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

اپل واچ سری ۷ از انتقال داده بی‌سیم ۶۰.۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند

  • کد خبر : 25270
  • 02 مهر 1400 - 13:23
اپل واچ سری ۷ از انتقال داده بی‌سیم ۶۰.۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند

طبق پرونده‌های FCC، مدل‌های اپل واچ سری ۷ مجهز به ماژول جدیدی هستند که انتقال داده‌های بی‌سیم ۶۰.۵ گیگاهرتز را به ارمغان می‌آورد. بااین‌حال، ممکن است فعلاً این قابلیت فقط برای استفاده کارمندان اپل محفوظ باشد.

پل واچ سری ۷ جدیدترین ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شود که اخیرا در رویداد کالیفورنیا استریمینگ رونمایی شد. ساعت مذکور بهبودهای درخورتوجهی را به‌خصوص در نمای جلویی دستگاه تجربه می‌کند و اکنون به یک نمایشگر بزرگ‌تر با فناوری جدید لمینت مجهز شده است. بااین‌حال، قابلیت‌های جدید به اینجا ختم نمی‌شود؛ چراکه گزارش کمیسیون فدرال ارتباطات ایالت متحده آمریکا (FCC) نشان می‌دهد که اپل واچ سری ۷ دارای یک ماژول بی‌سیم ۶۰.۵ گیگاهرتز برای انتقال سریع اطلاعات است.

مستندات پرونده‌ی مذکور از آن حکایت دارد که که ماژول ۶۰.۵ گیگاهرتز تنها زمانی فعال می‌شود که اپل واچ روی یک داک مغناطیسی اختصاصی با ماژول مربوطه قرار گیرد؛ اما این داک احتمالاً تنها برای استفاده کارمندان اپل طراحی شده است. به‌عنوان مثال، ممکن است فروشگاه‌های اپل از داک برای بازیابی بی‌سیم ساعت اپل استفاده کنند و در این صورت، استفاده از پدهای پوگو (درگاه دندانه‌دار) برای اتصال فیزیکی و بدون نیاز به درگاه استاندارد در اپل واچ جدید در هاله‌ای از ابهام است.طبق اسناد موجود، داک دارای شماره مدل A2687 است و از پورت USB-C تغذیه می‌کند که اولین بار توسط بلاین کرتیس و تام اومالی، تحلیلگران بارکلیز مشاهده شد. این پرونده‌ها در اواخر آگوست ارسال و هفته گذشته در دسترس قرار گرفت. هنوز مشخص نیست سرعت انتقال اطلاعات بی‌سیم اپل واچ چقدر سریع است؛ اما احتمالا سرعت USB 2.0 تا ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه ممکن است امکان‌پذیر باشد و متعاقبا داده‌ها با سرعت بسیار بیشتر و مسافت‌های طولانی‌تر منتقل خواهند شد. همچنین مشخص نیست که آیا این فناوری در آینده به‌عنوان یک ویژگی مصرفی برای اپل واچ یا آیفون‌های آینده دردسترس خواهد بود یاخیر.

یکی از ویژگی‌های احتمالی آیفون‌های آینده بدون درگاه بودن آن‌ها خواهد بود و تاکنون، شایعات متعددی در این باره منتشر شده است و گمان می‌رود اپل برای این کار بسیار مصمم باشد. از لحاظ تئوری، حذف درگاه لایتنینگ چالش‌ها و مشکلاتی به‌ همراه خواهد داشت. اما از لحاظ تئوری حذف درگاه لایتنینگ چالش‌ها و مشکلاتی به‌ همراه خواهد داشت. برای مثال، شاید با خود فکر کنید چگونه می‌توان آیفون قفل‌شده یا غیر قابل روشن شدن را بدون اتصال به کامپیوتر مک یا ویندوز بازیابی کرد؟ آیفون به‌منظور ایجاد اتصال فیزیکی با دستگاهی دیگر برای بازیابی، معمولا به درگاه لایتنینگ متکی است.

گفته می‌شود اپل به ‌دنبال راه حلی برای نصب مجدد نسخه‌ی کامل iOS در فرایند بازیابی آیفون، بدون نیاز به اتصال فیزیکی است و تیم‌های نرم‌افزاری اپل در حال بررسی سه روش برای ورود آیفون به حالتی هستند که امکان بازیابی آن را فراهم می‌کند. شاید درواقع قابلیت جدید اپل واچ به‌همراه داک مورد بحث یکی از نقطه‌ی عطفی برای آیفون بدون درگاه باشد و دلیل اصلی اپل برای ارائه محدود آن در اپل واچ سری ۷ به همین موضوع مرتبط باشد.

اپل هنوز تاریخ عرضه جدیدترین ساعت هوشمندش را اعلام نکرده است و هنوز صفحه مشخصات فنی مدل‌های جدید در وب‌سایت این شرکت وجود ندارد. اپل فقط اعلام کرده است که مدل‌های سری ۷ اواخر پاییز در دسترس خواهند بود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=25270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.