• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

اندروید ۱۲ با تغییرات ظاهری گسترده‌ای عرضه خواهد شد

  • کد خبر : 14686
  • 26 اردیبهشت 1400 - 20:20
اندروید ۱۲ با تغییرات ظاهری گسترده‌ای عرضه خواهد شد

گوگل امسال از اندروید ۱۲ رونمایی می‌کند. در رابطه با قابلیت‌های متنوع این سیستم‌عامل خبرهای زیادی شنیدیم. اما امروز خبری منتشر شد که نشان می‌دهد سیستم‌عامل اندروید ۱۲ قرار است با تغییرات ظاهری گسترده‌ای همراه باشد.

گوگل طی سال‌های اخیر سیستم‌عامل خود را با قابلیت‌های بسیار زیادی به‌روزرسانی کرد. در حال حاضر جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل این شرکت اندروید ۱۱ است. شرکت آمریکایی این نسخه را سال گذشته عرضه کرد که به نظر می‌رسد دیگر دوران آن هم به سر آمده. به‌زودی گوگل از اندروید ۱۲ هم رونمایی می‌کند و در ماه‌های آینده، گوشی‌های تولید شده با این سیستم‌عامل عرضه می‌شوند.

با تغییرات گسترده‌ای که اندروید ۱۱ با خود به همراه داشت، انتظار داشتیم اندروید ۱۲ خیلی فرق خاصی با آن نداشته باشد، اما انگار این‌طور نیست؛ چرا که به‌تازگی جزئیاتی از آن منتشر شد که از تغییرات ظاهری انقلابی آن خبر می‌دهد. البته به نظر می‌رسد این تغییرات فقط در سیستم‌عامل مخصوص گوشی نیست. گوگل سیستم‌عامل WearOS مخصوص ساعت‌های هوشمند را احتمالا با قابلیت‌های فراوانی عرضه می‌کند. گویا این نسخه آن‌قدر مجهز خواهد بود که شنیده می‌شود سامسونگ هم از آن در ساعت‌های جدید خود استفاده می‌کند. اگر این اتفاق رخ دهد، اولین بار است که می‌بینیم سیستم‌عاملی غیر از تایزن در ساعت‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌شود.

اندروید ۱۲ از تم‌ها و انیمیشن‌های جدید پشتیبانی می‌کند

همان‌طور که گفته شد، این تغییرات در هر دو سیستم‌عامل مخصوص موبایل و ساعت‌های هوشمند اعمال خواهد شد. منتها آنچه فعلا از آن باخبریم، تغییرات ظاهری صورت گرفته در اندروید ۱۲ هستند. طبق شنیده‌ها، در این نسخه شاهد پشتیبانی از تم‌ها و انیمیشن‌های جدید هستیم.

جان پراسر که یکی از افشاگران معروف حوزه‌ی فناوری به حساب می‌آید و به‌تازگی هم رندرهایی از گوشی گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را منتشر کرده بود، یک ویدیوی تبلیغاتی و تصاویری از سیستم‌عامل اندروید ۱۲ را هم پیش از رویداد I/O گوگل که هفته‌ی آینده برگزار می‌شود منتشر کرد.

آنچه پراسر منتشر کرده نشان می‌دهد رابط کاربری اندروید ۱۲ تغییرات ظاهری انقلابی خواهد داشت. از جمله این تغییرات می‌توان به پشتیبانی از تم اشاره کرد که اگر اعمال شود، چیزهایی نظیر شکل صفحه کلید، آیکون اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری برنامه‌های سیستمی هم متناسب با آن تغییر می‌کنند و شکل و شمایل تم را به خود می‌گیرند. البته در مطلب مربوط به قابلیت‌های اندروید ۱۲ به این‌ها اشاره شده بود که حالا از وجود آن مطمئن‌تر شدیم. علاوه بر این‌ها، منوی کنترل سریع و کنترل صدا هم متناسب با تم تغییر ظاهری می‌دهند.

افزون بر تم و یک سری تغییرات صورت گرفته در بخش ویجت‌ها، انیمیشن‌های کل رابط کاربری سیستم‌عامل هم دستخوش تغییراتی شده و به طور کلی همه چیز روان‌تر و سریع‌تر به نظر می‌رسد. اکنون این‌طور به کاربر القا می‌شود که گشت‌وگذار بین منوهای مختلف سیستم‌عامل سریع‌تر صورت می‌گیرد. البته در نهایت همه چیز به این بستگی دارد که شرکت‌ها چه تغییراتی را روی اندروید ۱۲ اعمال کنند. چون آنچه که راجع به آن حرف می‌زنیم، نسخه‌ی خالص اندروید است.

گسترده‌ترین تغییرات ظاهری صورت گرفته در اندروید از سال ۲۰۱۴ تاکنون

این‌طور که در ویدیو مشخص است، گوگل قصد دارد در این نسخه از سیستم‌عامل امکان شخصی‌سازی المان‌های مختلف رابط کاربری را به کاربران بدهد. مثلا کاربران قادر خواهند بود به صورت دستی، اعلانات را گروه‌بندی کرده و حتی اندازه‌ی پد ماشین‌حساب را درون خود اپلیکیشن تغییر دهد. از لحاظ ظاهری، این شاید بزرگترین تغییراتی باشند که از زمان اندروید ۵.۰ (لالی‌پاپ) سال ۲۰۱۴ تاکنون شاهد بودیم.

چه قابلیت‌های دیگری به اندروید ۱۲ اضافه می‌شوند؟

در یکی از اسلایدهایی که گفته می‌شود قرار است در رویداد I/O گوگل به نمایش در بیاید، عبارت «یک تجربه‌ی زیبا و جدید» برای توصیف اندروید ۱۲ به‌کار رفت. سیستم‌عاملی که به حریم خصوصی کاربران و موارد امنیتی نگاه ویژه‌ای دارد. احتمالا می‌دانید که سوا از تفاوت‌های اساسی، یکی از عمده‌ترین تفاوت‌ها بین iOS و اندروید همین موارد امنیتی هستند. اگر گوگل بتواند وضعیت سیستم‌عامل خود را در این زمینه بهبود ببخشد، قطعا می‌تواند iOS را در این زمینه به چالش بکشد.

متأسفانه هنوز نمی‌دانیم دقیقا منظور از موارد امنیتی و حریم خصوصی چه هستند و باید منتظر بمانیم ببینیم در رویداد پیش رو چه توضیحاتی در این زمینه ارائه می‌شود. علاوه بر این‌ها، گویا هماهنگی بین محصولات مجهز به اندروید هم با اندروید ۱۲ بسیار بهتر خواهد بود. در یکی از همین اسلایدهای لو رفته بود که عبارت «تمام دستگاه‌های شما به شکل بهتری در کنار هم کار می‌کنند» را شاهد بودیم. واضح است که منظور از این گفته، هماهنگی بالای میان محصولات مجهز به اکوسیستم اندروید است.

از قابلیت‌های دیگری هم که در این خبر حرفی از آن به میان نیامده اما می‌دانیم احتمالا در اندروید ۱۲ وجود خواهند داشت پشتیبانی گوگل اسیستنت از سیستم تم جدید و کلیدهای میان‌بر نظیر دوبار ضربه زدن روی پنل پشتی برای فرا خواندن این دستیار صوتی است. در میان تبلت‌ها هم اندروید ۱۲ با تغییرات خوبی عرضه می‌شود. البته بازار تبلت‌های اندرویدی بیشتر در اختیار سامسونگ است و به نظر می‌رسد با اندروید ۱۲، باید تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری از مولتی تسکینگ را در آن‌ها شاهد باشیم. بهبود وضعیت مولتی تسکینگ فعلا تنها چیزی است که می‌دانیم قرار است با ورود اندروید ۱۲ به تبلت‌ها شاهد باشیم.

آیا تیزری از گوگل پیکسل ۶ منتشر خواهد شد؟

پیش‌تر شاهد انتشار تصاویری از گوگل پیکسل ۶ بودیم. محصولی که احتمالا پرچم‌دار شرکت اندرویدی در سال ۲۰۲۱ خواهد بود اما خبر خاصی در رابطه با ویژگی‌های آن منتشر نشده. در این ویدیو هم شاهد تصویر احتمالی پیکسل ۶ بودیم که نشان می‌داد این گوشی از دوربین سلفی حفره‌ای برخوردار بود و ماژول عجیب و منحصر بفرد دوربین پشتی آن هم توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

به گفته‌ی جان پراسر، در این ویدیوی تبلیغاتی، ساعتی که پیکسل ۶ نشان می‌دهد روی ۹:۳۰ تنظیم شده. البته این می‌تواند کاملا اتفاقی باشد اما با توجه به اینکه تصاویر واقعی منتسب به پرچم‌دار آینده‌ی گوگل هم همین ساعت را نشان می‌دادند، به نظر نمی‌رسد اتفاقی باشد. حال معنای این عدد چیست و چه چیزی را نشان می‌دهد اصلا مشخص نیست.اگر گوگل قصد داشته باشد از پیکسل ۶ و ۶ پرو رونمایی کند، این اتفاق احتمالا تا قبل از ماه سپتامبر یا اکتبر رخ نخواهد داد. اما گوگل وقتی قصد داشت پیکسل ۴ را رونمایی کند، چهار ماه زودتر یعنی در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۹ اولین ویدیوی تبلیغاتی آن را منتشر کرد. (این گوشی در ماه اکتبر همان سال رونمایی شد). بنابراین می‌توان انتظار داشت اینبار هم همین اتفاق رخ دهد و شاهد انتشار تیزری از پیکسل ۶ و برادر بزرگترش در رویداد پیش رو باشیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=14686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.