• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

امکان ثبت چکهای صیادی در سامانه بانکداری الکترونیک بانک توسعه صادرات

  • کد خبر : 9217
  • 25 بهمن 1399 - 12:09
امکان ثبت چکهای صیادی در سامانه بانکداری الکترونیک بانک توسعه صادرات

سامانه بانکداری الکترونیکی بانک توسعه صادرات ایران به سامانه پیچک (پیگیری مبادلات چک) بانک مرکزی متصل و ثبت مشخصات چک های صیادی در سامانه مذکور امکان پذیر شد.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، سامانه مذکور به منظور ثبت اطلاعات چک در زمان صدور آن و تایید اطلاعات از سوی گیرنده چک راه اندازی شده و شامل سه سرویس ثبت چک، تایید گیرنده چک و انتقال چک است.
نظر به اجرایی شدن قانون “اصلاح قانون صدور چک” مصوب ۹۷/۸/۱۳ مجلس شورای اسلامی و تاکید بانک مرکزی در این زمینه ، بانک ها و موسسات اعتباری ملزم به اجرای اقدامات مربوط به قانون مذکور بوده و در این راستا راه اندازی سامانه های جدید چک از جمله سامانه پیچک (سامانه پیگیری مبادلات چک) الزام آور شده است.
از این رو اجرای طرح یاد شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ برای کلیه مشتریان دارای چک صیادی اجباری بوده و لازم است مشتریان در حین صدور چک، اطلاعات مربوط به چک های خود را در سامانه چک های صیادی ثبت نمایند.
درحال حاضر سامانه پیچک در نسخه تحت وب بانکداری الکترونیک بانک توسعه صادرات ایران با آدرس mbn.edbi.ir فعال شده و نسخه های اندروید و IOS نیز به زودی راه اندازی خواهند شد.
همچنین مشتریان بانک توسعه صادرات ایران می توانند با ورود به سامانه “هما” از طریق منوی چک/سامانه پیچک/ثبت چک، اطلاعات چک های صیادی خود را ثبت کنند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=9217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.