• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

امکان ثبت نام سجام سهامداران سهام عدالت بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت

  • کد خبر : 4422
  • 24 آذر 1399 - 10:07
امکان ثبت نام سجام سهامداران سهام عدالت بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در برنامه زنده “روی خط خبر” شبکه خبر سیما ضمن تشریح دلایل لزوم ثبت نام سجام سهاداران سهام عدالت، از امکان ثبت نام سجام سهامداران سهام عدالت بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران در برنامه زنده “روی خط خبر” شبکه خبر سیما ضمن تشریح دلایل لزوم ثبت نام سجام سهاداران سهام عدالت، از امکان ثبت نام سجام سهامداران سهام عدالت بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.
 به گزارش رویداد خبربه نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران، واقف بهروزی در این گفتگوی زنده تلویزیونی با اعلام این خبر اظهار داشت: وجود گروه های مختلف در ترکیب جمعیت ۴۹ میلیون نفری سهامداران سهام عدالت اعم از روستائیان، عشایر، بازنشستگان و کارگران فصلی، با الزام در مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت با مشکل مواجه بودند اما اکنون شرایطی ایجاد شده که با در اختیار داشتن دسترسی به تلفن همراه هوشمند، بدون مراجعه به این دفاتر، ثبت‌نام در سجام امکان­پذیر است.

وی افزود،: هزینه ثبت‌نام در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام،) که جهت فراهم آوردن مقدمات کار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اخذ می شود صرفا ۱۰ هزار تومان می باشد.

وی تصریح کرد: در فراخوان صورت گرفته در اوایل سالجاری برای انتخاب روش مدیریت سهام عدالت توسط سهامداران، ۳۹ درصد از سهامداران روش مستقیم و ۶۱ درصد یعنی بیش از ۳۰ میلیون نفر، روش غیر مستقیم یا روش پیش‌فرض که در سامانه تعریف شده بود را جهت مدیریت سهام خود انتخاب نموده اند.

معاون اقتصادی اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان تهران تاکید کرد: سهامداران سهام عدالت که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیدند جهت بهره مندی از مزایای این سهام از جمله دریافت سود سهام، شرکت در انتخابات و مجامع عمومی، اعمال رای در انتخاب هیأت‌ مدیره می بایست ضمن ثبت‌نام در سامانه سجام، فرآیند احراز هویت خود را تکمیل نمایند.

بهروزی در خصوص مهلت ثبت نام سهامداران سهام عدالت نیز گفت: با توجه به محدودیت زمانی تعیین شده در بورسی شدن شرکت های سرمایه گذاری استانی تا دهه مبارک فجر سالجاری، لازم است سهامداران طی روزهای آتی جهت ثبت‌نام در سامانه مذکور اقدام نمایند.

وی با اشاره به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری استان تهران، بزرگترین شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در کشور می باشد، اظهار داشت: از مجموع ۴۹ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت در کل کشور، حدود ۱۲ درصد با قریب به ۶ میلیون نفر مربوط به استان تهران بوده که حدود  ۷۵۰ هزار سهامدار استان البرز نیز در ترکیب آن می­باشد و در آینده نزدیک تفکیک خواهد شد؛ از این میزان حدود ۵۷ درصد یعنی بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از سهامداران، روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند که  سهامدار شرکت سرمایه گذاری استان تهران هستند.

بهروزی افزود: با توجه به قانون تجارت و شرایط بورسی شدن شرکت‌ها، الزاما باید ۵۰ درصد سهامداران در مجمع حضور و اعمال رأی کنند و در صورتی که تا زمان مورد نظر، ثبت‌ نام سهامداران در سامانه سجام به حد نصاب نرسیده باشد، برگزاری مجمع با مشکل مواجه شده و  به تجدید جلسه مجمع خواهد انجامید.

معاون اقتصادی اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان تهران در پایان این گفتگو تاکید کرد: افراد صاحب صلاحیت فنی و حرفه‌ای که دانش لازم را داشته باشند و بتوانند امتیاز دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی را کسب نمایند، می‌توانند در انتخابات هیأت‌ مدیره کاندیدا شده و خود را در معرض رأی سهامداران قرار دهند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=4422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.