• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

اقدامات پیشگیرانه و مقابله با اعتیاد از اولویت های مهم منطقه آزاد کیش

  • کد خبر : 17708
  • 06 تیر 1400 - 17:40
اقدامات پیشگیرانه و مقابله با اعتیاد از اولویت های مهم منطقه آزاد کیش

مقابله با معضل اعتیاد در جامعه یکی از مهمترین اولویت های دستگاه های اجرایی از جمله نیروی انتظامی است.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ای که به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر عصر شنبه ۵ تیر در سالن اجتماعات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برگزارشد، حجت الاسلام یوسف پور امام جمعه موقت کیش، عصر شنبه پنجم تیر در نشستی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر؛ با اشاره به آیه ای از قرآن که ارزش هر انسانی به اندازه کاری است که انجام می‌دهد گفت: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه برای نجات یک فرد ، در واقع تلاش برای رهایی و نجات تمام انسان‌ها است.

وی با تقدیر از تلاشگران نیروی انتظامی و فرماندهی انتظامی کیش، بومیان جزیره و همچنین تمامی کسانی که در مبارزه با مواد مخدر مشارکت و فعالیت دارند به مساله حفظ کرامت انسان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در قانون اساسی کشور نسبت به حفظ کرامت انسان‌ها و رصد و مراقبت از شان آنها اشاره و تاکید شده است.

همچنین شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن کیش امنیت موجود در جزیره کیش را یکی از موهبات الهی خواند و گفت: وجه تمایز جزیره کیش از سایر نقاط کشور موهبات الهی است که در این جزیره و همین امنیت پایدار و ارزشمندی است که زمینه ساز حضور سالانه میلیون‌ها گردشگر در کیش شده که برای صرف اوقات فراغت خود به این جزیره سفر می‌کنند .

وی افزود: احساس ناامنی آثار مخربی در روند توسعه گردشگری منطقه دارد از این رو باید با هر آنچه که باعث اخلال در امنیت این جزیره می‌شود برخورد و در رفع آن تلاش کرد.

وی فروش و استعمال مواد مخدر در جزیره کیش را یکی از عوامل ایجاد ناامنی در جزیره کیش خواند و گفت: باید این حقیقت را بپذیریم که اگر تلاش عزیزان نیروی انتظامی و مسئولان مبارزه با مواد مخدر نبود امروز شاهد این امنیت در جزیره کیش نبودیم.

امام جمعه اهل تسنن طرح ساماندهی معتادان متجاهر در کیش را یکی از بهترین راهکارها برای برخورد و مبارزه با این معضل خواند و افزود: متاسفانه در بعضی از نقاط متروک و یا کم ترددکیش شاهد حضور افراد معتاد و متجاهر بودیم که به لطف خدا با همت ستاد مبارزه با مواد مخدر و ماموران نیروی انتظامی این مسئله تا حدود زیادی برطرف شده است.

شیخ یعقوب شمس به ارائه برخی خدمات و تسهیلات به معتادان برای درمان اعتیاد در جزیره کیش اشاره و تصریح کرد: جزیره کیش در ارائه این خدمات رایگان در سطح کشور نمونه بود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رسیدگی و توجه هر چه بیشتر در جهت ایمن سازی برخی اماکن شهری و پاکسازی و ساماندهی آنها اظهار داشت: برای تبدیل جزیره کیش این مشکلات باید با همت بلند نبروی انتظامی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان منطقه آزاد کیش برطرف شود.

سرهنگ علی اصغر جمالی فرماندهی نیروی انتظامی کیش با تبریک فرا رسیدن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر یکی از مهمترین دغدغه‌های نیروی انتظامی در جزیره کیش را معضل بزرگ استعمال و فروش مواد مخدر خواند و گفت: رفع این معضل نیازمند تلاش شبانه روزی است و با همکاری و همراهی مردم، مسئولان و اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر و دریابانی و پلیس فرودگاه توفیقات خوبی حاصل شده است .

وی با اشاره به رشد کشفیات مواد مخدر در کیش و ضرورت برنامه ریزی مناسب برای فعالیت های نظارتی و بازدارنده ، مقابله پلیس را یک مقابله مسکن وار عنوان کرد و افزود : ما مواد را کشف می کنم اما هنوز ریشه اصلی که همان تقاضا است وجود دارد و باید تقاضا را کم و جامعه را به سمت سلامتی سوق دهیم .

وی با بیان اینکه این حرکت همگانی بوده و تنها پلیس و دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر نمی‌تواند در این مقابله حضور داشته باشد اظهار داشت: باید تمام کسانی که در حوزه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مسئولیتی بر عهده دارند با جدیت بیشتری در این حرکت حضور پیدا کنند و خوشبختانه این موضوع جزو دغدغه‌های متولیان جزیره کیش و به ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بوده است.

وی تاکید داشت: در خصوص مقابله با این معضل نیاز به یک هم افزایی بالا بوده و مهمتر از همه اطلاع رسانی مطلوب و کارآمد برای خانواده‌ها به جهت اگاهی و مراقبت از جوانان و نوجوانان لازم است .

جمالی افزود: لازم است تا برخی اماکن در فضای شهری شناسایی و پاکسازی و امکان تجمع افراد معتاد در این امکان برطرف شود تا محیط از لحاظ گردشگری بهینه و زیباسازی شود .

علی فائقی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش نیز گفت: جزیره کیش در مقایسه با سایر نقاط کشور وضعیت حادی نداشته و تمام دغدغه ما این بوده که پیشگیری‌های لازم در این حوزه به صورتی انجام شود که این مشکل به حداقل رسیده و مانند سایر نقاط کشور با مشکلات بیشتری مواجه نشویم.

وی افزود: مدیران عامل سازمان منطقه آزاد کیش و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی در این خصوص تلاش‌های بسیاری را انجام داده و امیدواریم که با همکاری تمام مجموعه هایی که در این حوزه فعالیت دارند جزیره کیش نقش گردشگری خود را بهتر از قبل حفظ کند.

ملک بهمن شیردل، مدیر امور اجتماعی، بهداشت و درمان معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هم با بیان این موضوع که بحث اعتیاد و مواد مخدر همیشه در کشور مطرح بوده است گفت: آنچه که باعث موفقیت ما در مورد این پدیده ناپسند اجتماعی شده بحث همدلی و همکاری بوده است و جزیره کیش نیز طی این سال‌ها در این خصوص فعالیت بسیار خوبی را انجام داده است .

وی افزود : ما نیز در حوزه فرهنگی تلاش کرده ایم تا با اختصاص اعتبار مکفی زمینه مقابله موفق با معضل اعتیاد بیش از پیش فراهم شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=17708

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.