• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

افزایش ۱۰ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز در سال جاری

  • کد خبر : 5160
  • 03 دی 1399 - 12:32
افزایش ۱۰ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز در سال جاری

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹، ۲۰۳ میلیارد مترمکعب گاز در کشور مصرف شده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ میلیارد مترمکعبی مصرف گاز در کشور است.

به گزارش رویداد خبر حسن منتظرتربتی امروز در نشستی خبری با اشاره به افزایش مصرف گاز در کشور اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۰ میلیارد مترمکعب گاز بیشتری تولید کرده‌ایم تا آنجا که سال گذشته ۱۹۳ میلیارد مترمکعب گاز تولید شد اما این عدد امسال به ۲۰۳ میلیارد مترمکعب افزایش یافت.

وی ادامه داد: این عدد از نظر ارزش و مقدار انرژی قابل ملاحظه است، از این میزان هفت میلیارد مترمکعب به بخش خانگی اختصاص دادیم، سه میلیارد مترمکعب به نیروگاه‌ها افزایش گاز صورت گرفت و در واقع ۱۰ میلیارد مترمکعب را به دو بخش خانگی و نیروگاهی اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این‌که در آذرماه روزانه ۵۲ میلیون مترمکعب گاز بیشتری تولید شد که این میزان معادل دو فاز پارس جنوبی است، اظهار کرد: این افزایش تولید در بخش خانگی ۴۶ میلیون مترمکعب و در بخش نیروگاهی ۹ میلیون مترمکعب تنها در آذرماه بوده است.

منتظرتربتی با تاکید بر این‌که افزایش مصرف گاز از هر دو سو مربوط به خانوارها می‌شود، گفت: در شرایط فعلی لازم است تا فعالیت‌های بیشتری برای بهینه سازی مصرف انرژی در بخش تبلیغات و افزایش بهره وری تجهیزات صورت بگیرد.

وی با اشاره به طرح بهینه‌ سازی موتورخانه‌ها تصریح کرد: استقبال خوبی از این طرح صورت گرفت و در حال حاضر این کار در جریان است.

ادامه دارد

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=5160

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.