• امروز : پنج شنبه - ۱ آذر - ۱۴۰۳
2

افزایش رضایتمندی بیمه‌ای مردم از بیمه گریزی پیشگیری می‌کند

  • کد خبر : 19541
  • 01 مرداد 1400 - 10:25
افزایش رضایتمندی بیمه‌ای مردم از بیمه گریزی پیشگیری می‌کند

میزان حق بیمه تابعی از نرخ تورم نیست و صنعت بیمه بیش از سودآوری به کاهش فشار اقتصادی مردم و تامین رضایت حداکثری بیمه‌گذاران تاکید دارد.

 به گزارش تجارت گردان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی ، غلامرضا سلیمانی با اعلام این مطلب افزود: با وجود افزایش چهل و پنج درصدی حق بیمه در سال جاری، نرخ بیمه شخص ثالث تنها ۳۷ درصد رشد دارد و حتی در برخی از رشته ها، نرخ بیمه نامه ها کاهش پیدا کرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی از راهکارهایی نظیر افزایش بهره وری و کنترل ضریب خسارت به عنوان مسیرهای اصلی کاهش نرخ حق بیمه نام برد و افزود: غیر از رشته بیمه شخص ثالث که بیمه نامه اجباری محسوب می شود و نرخ مشخصی دارد در سایر رشته ها رقابت قابل قبولی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد سال گذشته صنعت بیمه پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت آیین‌نامه راننده محوری با هماهنگی نیروی انتظامی پیگیری می شود و کارهای مقدماتی نظیر احراز هویت رانندگان در حال انجام است.

رئیس شورای عالی بیمه در پاسخ به پرسشی در زمینه نحوه انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث، تصریح کرد: تخفیف بیمه نامه شخص ثالث، امتیاز خاص اشخاص محتاط است و به همین خاطر غیر از افراد درجه یک خانواده، قابل انتقال به غیر نیست.

 سلیمانی با تاکید بر این نکته که افزایش میزان رضایتمندی مردم، ضریب بیمه‌گریزی را کاهش می دهد، به ضرورت بازنگری در آیین نامه مربوط به خودروهای نامتعارف  اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت سرمایه اعتماد در صنعت بیمه گفت: در خصوص مساله خودروهای نامتعارف از مجلس شورای اسلامی خواهشمندیم که قانون را به گونه‌ای تغییر دهند تا شرکت‌های بیمه بتوانند سقف خسارت را پرداخت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه با ابراز رضایت از رشد قابل قبول در رشته های بیمه درمان تکمیلی، خاطرنشان کرد: در بیمه های غیر اجباری هیچگونه تعرفه ای وجود ندارد و کیفیت و کمیت پرداخت خسارات به نرخ و شرایط خرید بیمه نامه و میزان تعهد بیمه گر، بستگی دارد.

دکتر سلیمانی در ادامه از هماهنگی نهاد ناظر صنعت بیمه با سازمان تامین اجتماعی و همچنین سازمان بیمه سلامت خبرداد و گفت: با توجه به اجرای طرح سپاس و حذف نسخه های فیزیکی در آینده نزدیک، میزان رضایتمندی مردم از خدمات بیمه ای نیز در این بخش افزایش چشمگیری خواهد یافت.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ مجری برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص نارضایتی برخی از بیمه گذاران از نحوه خدمات رسانی شرکت بیمه آتیه سازان حافظ تصریح کرد: همانگونه که بارها اشاره شد شرکت آتیه سازان حافظ زیر نظر بیمه مرکزی نیست و تا تعیین تکلیف شیوه فعالیت آن، نهاد ناظر صنعت بیمه به هیچ عنوان پاسخگوی عملکرد این شرکت نخواهد بود.

رئیس شورای عالی بیمه با ابراز رضایت از برپایی مجامع و گزارش حسابرسی شرکت های بیمه، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه به لحاظ توانگری مالی و ساختار مدیریتی روند رو به رشدی دارند و با توجه به تصویب آیین نامه سرمایه گذاری و حضور شرکت های بیمه در بورس و همچنین افزایش سرمایه اجباری حداقل دوبرابری از قدرت کافی برای ایفای تعهدات خود بهره مند هستند.

وی افزود: شیوه بنگاه داری در صنعت بیمه با نهادهای مشابه، تفاوت اساسی دارد و بر مبنای دریافت حق بیمه، سرمایه‌گذاری هوشمندانه و تولید نقدینگی است.

دکتر سلیمانی، سرمایه گذاری آگاهانه و هدفمند را ماموریت اصلی صنعت بیمه دانست و با اشاره به ضرورت توسعه بنگاه های بیمه ای در کشور، گفت: افزایش ضریب نفوذ بیمه در گرو توسعه عملیات بیمه گری و تاسیس شرکت‌های جدید بیمه‌ای است که از عوامل مهم توسعه این صنعت به شمار می‌رود.

رئیس کل بیمه مرکزی، وضعیت ضریب نفوذ بیمه های غیر زندگی را در مقایسه با کشورهای منطقه و همچنین کشورهای در حال توسعه، رضایت بخش دانست و اظهار داشت:

برای افزایش ضریب نفوذ بیمه نگاه تخصصی را در بخش بیمه‌های زندگی حاکم کرده ایم و خوشبختانه با شفافیت عملکردی و همچنین سودآوری قابل توجه این بیمه نامه می توانیم در رقابت با بازارهای موازی نظیر بانک، بورس، مسکن، طلا و ارز موفق‌تر عمل کنیم.

دکتر غلامرضا سلیمانی در پایان با بیان این مطلب که حضور پرقدرت شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و مجموعه‌ های نوآور در صنعت بیمه یک ضرورت آشکار است، تصریح کرد: هم اکنون ۱۸ شرکت استارتاپی با مجوز رسمی بیمه مرکزی در صنعت بیمه فعالیت می کنند و مجموعه های دیگر نیز با احترام به قانون و الزام به حرکت در چارچوب آیین نامه می توانند به این قافله بپیوندند.

شایان ذکر است دکتر غلامرضا سلیمانی_ رئیس کل بیمه مرکزی_در گفتگوی ویژه خبری روز پنجشنبه آخرین آمار صنعت بیمه را اعلام کرد و به پرسش های مردم در خصوص مسائل متنوع بیمه ای نیز پاسخ داد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=19541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.