• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

افزایش تعداد مناطق آزاد مورد تایید بخش خصوصی نیست

  • کد خبر : 2650
  • 26 آبان 1399 - 15:13
افزایش تعداد مناطق آزاد مورد تایید بخش خصوصی نیست

تشکل های صنعتی و صنفی پوشاک به استعلام صورت گرفته از سوی وزارت صمت در رابطه با طرح اصلاح قانون مناطق آزاد، اعلام کرد که افزایش تعداد مناطق آزاد مورد تایید بخش خصوصی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، تشکل های صنعتی و صنفی پوشاک به استعلام صورت گرفته از سوی وزارت صمت در رابطه با طرح اصلاح قانون مناطق آزاد پاسخ داد.
در متن توضیحات این تشکل آمده است: احتراماً پیرو استعلام صورت گرفته از سوی مدیرکل محترم دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت از تشکل های بخش خصوصی در رابطه با طرح اصلاح قانون مناطق آزاد، نقطه نظرات تجمیعی تشکل های مرتبط را در قالب دبیرخانه مشترک تشکل های صنعتی و صنفی پوشاک باستحضار می رساند.
در ابتدا ذکر موکد این نکته لازم است که از نظر بخش خصوصی، افزایش تعداد مناطق آزاد با توجه به عملکرد قبلی این مناطق و بدون رفع عملی معضلات و ایرادات مناطق فعلی، به هیچ عنوان مورد تایید بخش خصوصی نبوده و بخش بزرگی از کسب و کارهای مرتبط با پوشاک، کفش و نساجی را مورد مخاطره قرار خواهد داد. لذا مجدداً و موکدا از حضرتعالی تقاضا می گردد به عنوان نهاد متولی حاکمیتی بخش صنعت و تولید کشور، در برابر رویه های غلط ناشی از عملکردهای ناصحیح این مناطق که واردات انواع کالای نهایی را به بدترین شیوه آن به کشور توسعه داده اند ایستادگی نموده و مانع از گسترش تفکرات ناصحیح و وارونه ای گردید که رسالت مناطق آزاد را از تولید و صادرات به واردات و قاچاق تغییر دادند.
مسلماً حرکت در مسیر اجرای صحیح قوانین کارآمد، می تواند در همین شرایط تحریم حداکثری، موجبات رشد و بالندگی صنایع و بنگاههای اقتصادی کشور را در پی داشته باشد اما مع الاسف جلوتر از دشمنان خارجی، برخی سوء تدبیرهای داخلی، پای بر گلوی بخش تولید می فشارد و هر گونه فرصت حداقلی را به تهدیدی بزرگ تبدیل می نماید این درحالیست که هدف ارکان نظام و کارآفرینان خدوم کشور تبدیل تهدید ها به فرصت هاست و در وضعیتی که اقتصاد کشور در حال گذر از یک اقتصاد تک محصولی است و سالهاست که زیر ساخت های توسعه ای لازم جهت تعالی اقتصاد غیر نفتی بر اثر رفتارهای سلیقه ای و قوانین ناصحیح منجمله مناطق آزاد، فرصت تجهیز و ارتقاء توان را نداشته اند، دمیدن در خاکستر رویه های غلط، مجدداً آتش خانمانسوز واردات بی رویه و قاچاق را در کشور شعله ور خواهد کرد و اینبار اما شدت از میان رفتن اشتغال جوانان ایرانی گسترده تر از قبل خواهد بود. مسلماً گذشته چراغ راه آینده است و آزموده را آزمودن در توسعه مجدد مناطق آزاد خطایی است راهبردی که جوانه های تولیدات داخلی را خواهد خشکاند.
تغییر تفکر از امید به دست های خالی بیگانگان به تدبیر در بکارگیری امیدهای آینده این مرز و بوم و اتکا به دستهای توانمند کارآفرینان، راهبردی است که کشور را از تنگناهای کنونی خارج خواهد کرد و رشد و توسعه ایران عزیز را در پی خواهد داشت.
لذا در جهت رفع مشکلات و اصلاح رویه های قبلی در اداره مناطق آزاد ضمن استقبال از طرح اصلاح قانون این مناطق توسط مجلس محترم، به پیوست برخی نظرات تشکل های بخش خصوصی صنایع نساجی و پوشاک در رابطه با اهداف و وسعت مناطق، هدفمندی معافیت های مربوط به این مناطق و تبیین زیرساخت های نظارتی را باستحضار می رساند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=2650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.