• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

افتضاح عرضه‌ی eFootball؛ بدترین امتیاز تاریخ استیم و آغاز نابودی PES

  • کد خبر : 26169
  • 11 مهر 1400 - 18:56
افتضاح عرضه‌ی eFootball؛ بدترین امتیاز تاریخ استیم و آغاز نابودی PES

تجارت گردان – با توجه به نمایش‌هایی که قبل از عرضه‌ی eFootball از این اثر منتشر شده بود، انتظار می‌رفت با یک شکست کامل مواجه باشیم. پس از عرضه‌ی بازی هم حدس‌ و گمانمان درست از آب درآمد و بازی با شکست مفتضحانه‌ای روبه‌رو شده است. بر اساس آمار Steam 250 اثر جدید کونامی تا به حال بدترین امتیاز تاریخ از سوی مخاطبان در استیم را دریافت کرده است.

Steam 250 در واقع بر اساس اینکه بازیکنان به یک بازی در استیم نظر مثبت یا منفی می‌دهند و نسبت آن با اینکه چند نفر نظر خود را درباره‌ی آن بازی ثبت کرده‌اند، امتیازی را به‌صورت درصد در نظر می‌گیرد. طبق این رویه، امتیاز eFootball تا به این لحظه ۱۰ درصد است. قبل از eFootball، طبق این آمار بدترین امتیاز را بازی مسابقه‌ای Flatout 3 که امتیاز ۱۵ درصد را کسب کرده بود.طرفداران سری بازی PES در رسانه‌های اجتماعی به شکل فجیعی eFootball را موردانتقاد و خشم خود قرار داده‌اند. با توجه به وضعیت فعلی بازی و ویدیوهایی که از آن دست به دست می‌شود، شاید بتوان گفت که در این زمینه به احتمال زیاد حق با طرفداران این سری است. بسیاری ظاهر گرافیکی بازی، چهره‌ی بازیکنان مشهور، باگ‌ها و انیمیشن‌های را تمسخر واداشته‌اند و ویدیوهایی از وضعیت بد بازی در اینترنت منتشر کرده‌اند.

بازی efootball

بدون شرح!

یکی از مشهورترین تصاویری که به احتمال زیاد تا به اکنون آن را دیده‌اید و توسط بسیاری از طرفداران دست به دست شده است، همان تصویری است که چهره‌ی لیونل مسی را نشان می‌دهد. ستاره‌ای که روی کاور رسمی بازی هم دیده می‌شود. نه‌تنها چهره‌ای او به شکل مضحکی طراحی شده و از بازی رقیب یعنی فیفا ۲۲ عقب‌تر است، حتی می‌توان به‌جرئت گفت که در قسمت‌های قبلی PES هم چهره‌ی مسی به‌مراتب طراحی بهتری داشت. این یعنی حتی نسبت به PES 2021 و PES 2020 هم که چهره‌ی مسی به‌خوبی طراحی شده‌ بود با یک افت قابل‌توجه مواجه هستیم. این قضیه برای بسیاری از دیگر ستارگان معروف هم به همین شکل است.

نکته‌ی عجیب اینجاست که وقتی دو سال پیش کونامی اعلام کرد که یک سال به این سری استراحت می‌دهد و پس از آن در نسخه‌ی بعد یک اثر نسل بعدی را به نمایش می‌گذارد، تیزری منتشر کرد که در آن چهره‌ی مسی نشان داده شده بود که با کیفیت خوبی طراحی شده بود. اینکه بازی در این نسخه‌ی تا این حد با آن تیزر فاصله دارد، عملاً نشان از خلف وعده‌ی کونامی است.

بازی Efootball

از میان ۴ هزار نظر کاربران درباره‌ی این اثر در استیم، فقط چیزی حدود ۳۵۰ نظر مثبت وجود دارد که جالب اینجاست از میان آن‌ها بعضی از این نظرات هم صرفاً برای شوخی بوده است. برای مثال، یکی از کاربران به شوخی بیان کرده بود که از بازی خوشش می‌آید زیرا او را یاد دوران بازی‌های پلی‌استیشن ۲ می‌اندازد!

برخی از کاربران انتقاد کرده بوده‌اند که بازی عملاً شبیه یک بازی موبایلی است یا اینکه محتوای آن و بعضی ویژگی‌هایش ناقص است. البته، کونامی در گذشته در حساب کاربری رسمی بازی در توییتر بیان کرده بود چیزی که در زمان عرضه منتشر می‌شود، رسماً همانند یک نسخه‌ی نمایشی یا همان دمو است.

بازی eFootball

در پی انتقادات زیاد وارد شده، کونامی به‌صورت رسمی واکنشی نشان داده است و از طرفداران عذرخواهی کرده و وعده داده که این بازی را در طولانی‌مدت با به‌روزرسانی‌های متعدد بهبود خواهد داد و تلاش می‌کند تا مشکلات آن را برطرف کند. اگرچه کونامی چنین وعده‌ای داده اما باید این را در نظر بگیریم که واقعاً چقدر این موضوع حداقل در این چندین ماه یا یک سال آینده عملی خواهد بود. بالاخره پایه‌ی بازی مشخص است و این اثر قرار است با نسخه‌ی موبایل قابلیت بازی بین پلتفرمی داشته باشد و همین می‌تواند محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

نسخه‌ای که در حال حاضر عرضه شده، به‌صورت رایگان قابل دریافت است. با این حال، طبق گفته‌ی قبلی کونامی برای بعضی از بخش‌ها که در آینده به بازی اضافه خواهند شد، نیاز به پرداخت‌ هزینه‌ای وجود خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=26169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.