• امروز : جمعه - ۱ تیر - ۱۴۰۳
2

افتتاح نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان

  • کد خبر : 90210
  • 22 خرداد 1403 - 7:15
افتتاح نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان

نیروگاه ۱۲۶ مگاواتی مقیاس متوسط زاهدان به صورت ویدیو کنفرانس توسط سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

قائم‌مقام و معاون توسعه طرح‌های شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در جریان مراسم افتتاح این پروژه نیروگاهی گفت: شرکت برق حرارتی به منظور رفع کمبود برق در منطقه جنوب‌شرق کشور، جلوگیری از افت ولتاژ شبکه موجود، اشتغالزایی و استفاده از قابلیت‌های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی، پروژه ساخت نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان به ظرفیت ۱۲۶ مگاوات را در دستور کار قرار داد.

مهران گلابکش با اشاره به اینکه این نیروگاه دارای سه واحد ۴۲ مگاواتی است، ادامه داد: در سیستان و بلوچستان میزان مصرف انرژی در پیک تابستان بیشتر از برق تولیدی توسط نیروگاه‌های استان است، بدین منظور افتتاح این نیروگاه کمک مهمی به تامین برق پایدار شبکه سراسری کشور و پاسخگویی به نیاز مصرف برق این منطقه خواهد کرد.

پروژه مقیاس متوسط زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، کیلومتر ۱۰ جاده زاهدان به گوربند، روبروی تصفیه خانه آب واقع شده است. کارفرمای این پروژه شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مشاور آن نیز شرکت مهندسین مشاور قدس نیرو است.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=90210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.