• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

اعلانات ریکشن های پیامی به زودی بر روی نسخه اندروید واتس اپ فعال می شود

  • کد خبر : 30349
  • 30 آبان 1400 - 11:11
اعلانات ریکشن های پیامی به زودی بر روی نسخه اندروید واتس اپ فعال می شود

پلتفرم واتساپ به‌روزرسانی ۲.۲۱.۲۴.۸ را برای کاربران اندرویدی خود در کانال بتا منتشر کرده که نشان می‌دهد این شرکت در حال کار بر روی اعلان‌های واکنش پیام‌های ارسالی برای نسخه‌ی اندروید است. واتساپ چند ماهی است که قابلیت «واکنش‌ سریع به پیام» را گسترش داده و که همانطور که از نامش مشخص است، به کاربران اجازه می‌دهد تا به پیام‌ها واکنش سریع نشان دهند همان‌گونه که به پست‌ها و نظرات در اپلیکیشن فیسبوک واکنش نشان می‌دهند.

پیش از این، پلتفرم واتساپ هیچ برنامه‌ای برای آگاه کردن کاربران از واکنش‌های پیام‌ها نداشت، اما این شرکت بعدها شروع به توسعه آن برای نسخه‌ی بتا نسخه‌ی iOS خود کرد و اکنون نیز در حال کار بر روی ارائه‌ی همین ویژگی برای کاربران اندرویدی خود است. به گفته‌ی یک منبع معتبر، قابلیت اعلان‌ واکنش پیام برنامه‌ریزی شده تا در یک به‌روزرسانی آینده منتشر شود. علاوه بر این مشخص نیست که واتساپ چه زمانی ویژگی اعلان واکنش‌ پیام را برای کاربران سراسر جهان منتشر کند.

گفتنی است که در ماه‌های اخیر واتساپ از قابلیت‌های متنوعی برای پلتفرم خود خبر داده که این اقدامات می‌تواند به تعداد کاربران این پلتفرم محبوب اضافه کند و رضایت کاربران فعلی را نیز بیافزاید. با توجه به گزارشی که به‌تازگی منتشر شده است ظاهرا برخی از کاربران نسخه‌ی بتای واتساپ در iOS می‌توانند از قابلیت توقف فرایند ضبط صدا بهره‌مند شوند.

این قابلیت به کاربران این اجازه را می‌دهد تا فرایند ضبط صدا را متوقف کرده و بعد از مدتی آن را دوباره از سر بگیرند. اگر از کاربران نسخه‌ی بتای واتساپ در سیستم‌عامل iOS هستید و از نسخه‌ی ۲.۲۱.۲۳۰.۱۶ آن بهره می‌برید، این شانس را دارید که قابلیت یادشده را دریافت کنید. البته به نظر می‌رسد در حال حاضر کاربرانی که قرار بود این قابلیت را دریافت کنند آن را دریافت کرده‌اند اما شاید در ادامه کاربران بیشتری بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

به گزارش WABetaInfo که منبع این خبر هم به حساب می‌آید، کاربران بعد از توقف فرایند ضبط صدا قادر به ضبط مجدد از همان قسمت هم خواهند بود. تنها چیزی که نمی‌دانیم، مدت زمانی است که یک کاربر می‌تواند بعد از توقف ضبط صدا آن را ادامه دهد که البته طی روزهای آتی قطعا خبرهای بیشتری پیرامون آن خواهیم شنید.

چند ماهی است که واتساپ در حال آزمایش قابلیتی بوده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از حساب کاربری خود روی چند دستگاه به طور هم‌زمان استفاده کنند و به ارسال و دریافت پیام بدون نیاز به آنلاین بودن گوشی هوشمندشان ادامه دهند. این ویژگی اکنون در آخرین به‌روزرسانی واتساپ در هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS به‌طور رسمی در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است.

برای استفاده از این قابلیت لازم است تا گزینه‌ی Multi-device beta را در واتساپ انتخاب کنید. پس از فعال شدن، قبل از اینکه دوباره به یک دستگاه جدید متصل شوید همه‌ی اتصالات گذشته شما به هر دستگاهی لغو می‌شود. بعد از اتصال مجدد به دستگاه، شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن آنلاین یا آفلاین بودن گوشی هوشمند خود با دوستانتان به گفت‌وگو بپردازید. به علاوه، پیام‌ها و تماس‌ها همچنان مانند قبل رمزگذاری شده هستند.

یکی از بهترین و در واقع کاربردی‌ترین قابلیتی که گفته می‌شود به‌زودی به واتساپ اضافه خواهد شد، کنترل بیشتر افراد روی وضعیت Last Seen یا همان بازدید اخیر است. به طور دقیق‌تر باید بگوییم این قابلیت به ما اجازه می‌دهد انتخاب کنیم چه کسی می‌تواند وضعیت آنلاین بودن یا نبودن ما را ببیند بسیار خوب است که خوشبختانه شاهد اضافه شدن آن به واتساپ خواهیم بود.

قابلیت جدید واتساپ

یک آپدیت دیگر که این‌بار شاهد اضافه شدن آن به نسخه‌ی بتای واتساپ هم هستیم، بهبود نمایش اطلاعات مربوط به یک مخاطب است. در این رابط جدید که باز هم فقط تعداد محدودی از کاربران نسخه‌ی بتا امکان دسترسی به آن را دارند، کاربر می‌تواند در یک محیط زیباتر به نسبت قبل، اطلاعات بسیار خوبی از مخاطبین، گروه‌ها و… به‌دست بیاورد.

واتساپ با فاصله‌ی زیادی پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان محسوب می‌شود و حدود ۲ میلیارد کاربر از سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر بعد از ارسال پیام، یک محدودیت زمانی برای حذف کردن پیام وجود دارد اما به نظر می‌رسد واتساپ مانند تلگرام قصد دارد این محدودیت را کنار بگذارد. باید دید در ماه‌های آینده این پلتفرم محبوب از چه قابلیت‌های دیگری رونمایی خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=30349

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.