• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی بانک‌ها برای دو شرکت خودروسازی

  • کد خبر : 8317
  • 11 بهمن 1399 - 12:42
اعتبار پنج هزار میلیارد تومانی بانک‌ها برای دو شرکت خودروسازی

رییس کل بانک مرکزی گفت: در کنار انتشار گواهی اوراق مولد (گام)، حدود پنج هزار میلیارد تومان هم اعتبار بانک‌ها برای دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده است.

به گزارش تجارت گردان ، «عبدالناصر همتی» امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از شرکت خودروسازی ایران خودرو ضمن تبریک دهه فجر افزود: امروز فرصتی شد تا در ایام مبارک دهه فجر خدمت دوستان ایران خودرو باشیم و کارگران و مدیران زحمتکش این مجموعه بزرگ و عظیم را از نزدیک ببینیم.

وی اظهار داشت: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب، ضرورت دارد تا برنامه‌ریزی‌هایی در زمینه رشد ۵۰ درصدی تولید در خودروسازی و داخلی‌سازی بسیاری از قطعات خودروها صورت گیرد.

همتی افزود: امروز نکاتی را مشاهده کردیم و باعث افتخار و مباهات کشور است که دوستان ایران خودرو تلاش بسیار زیادی را در این زمینه‌ها شروع کرده‌اند.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: منابع لازم از روش‌های غیرتورمی مانند انتشار گواهی اوراق مولد (گام) در حال تامین است که می‌توان منابع لازم برای زنجیره تولید را از ابتدا که تامین مواد اولیه است تا انتها که فروش خودرو است را از طریق اوراق گام به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تامین کنیم.

وی گفت: حدود پنج هزار میلیارد تومان هم اعتبار بانک‌ها برای دو خودروسازی ایران خودرو و سایپا در نظر گرفته شده است.

همتی اظهار داشت: تامین مالی را می‌توان از طریق اوراق مرابحه و سایر روش‌ها تامین کرد تا از نظر منابع مالی مشکلی وجود نداشته باشند.

رییس کل بانک مرکزی افزود: اکنون موقعیت مناسبی حاکم است و خودروهایی در حال ورود به بازار هستند که ۹۲ درصد از آن ساخت داخلی است و وابستگی ارزی آنها به حداقل رسیده است.

وی تاکید کرد: ما امیدوار هستیم تا نهضتی که از طریق حمایت رهبر معظم انقلاب، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت شروع شده است در آینده‌ای نزدیک شاهد به بار نشستن تلاش شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌هایی باشیم که وابسته به صنایع دفاعی و همچنین  قطعه سازانی که در حال تلاش برای داخلی کردن ساخت قطعات هستند خواهیم بود. 

همتی ادامه داد: در حال حاضر کشور نیازهای ارزی مهم‌تری دارد، بنابراین تخصیص ارز به واردات خودرو جزء اولویت‌ اول ما قرار ندارد و بحث واردات اصلا مطرح نیست. 

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=8317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.