به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه نوین؛ وحیدرضا جمالی معاون فنی بیمههای اشخاص بیمه نوین با اشاره به مزیتهای بیمهنامه مستمری این شرکت که به تازگی روانه بازار شده است، توضیح داد: با توجه به مشتریپسند بودن ارائه خدمت مستمری و پرداخت حقوق بازنشستگی، بسیاری از شرکتهای بیمه و همچنین شبکه فروش از آن به عنوان یک خدمت قابل ارائه در فروش بیمههای زندگی علی الخصوص بیمههای اندوختهدار مثل بیمههای عمر و سرمایهگذاری استفاده میکردند. اما نکتهای که در این نوع روش فروش وجود داشت، دریافت مستمری به اتمام قراداد این نوع بیمهنامهها و تشکیل اندوخته به عنوان منبع تأمین مالی جهت پرداخت مستمری بعد از گذشت مثلا ۳۰ سال وابسته بود. به بیان دیگر مشتری با شرکت بیمه قرارداد مستمری منعقد نمیکرد بلکه منظور، انعقاد قرارداد جهت بهرهمندی از یک سری خدمات بیمهای از جمله در صورت فوت، حادثه و ازکارافتادگی و در کنار آن تشکیل اندوخته از محل مبالغ خرد پرداختی توسط ایشان بود.
وی در ادامه افزود: اما در بیمه نوین این فاصله طولانی حذف شده و مشتری میتواند با پرداخت مبلغی به عنوان حق بیمه به صورت یکجا در ابتدای قرارداد بلافاصله از مزایای بیمهنامه مستمری استفاده کند. بیمهنامه مستمری بیمه نوین بیمهنامهای مجزا با سیستم بیمهای مخصوص به خود بوده که مشتری در صورت تمایل به خرید، با تکمیل فرم پیشنهاد و تعیین شرایط مرتبط با بیمههای مستمری، با پرداخت حق بیمه در ابتدای قرارداد، میتواند نسبت به دریافت مستمری اقدام کند. پرداخت مستمری در بیمه نوین تا زمان حیات شخص مستمری بگیر ادامه پیدا کرده و طی این مدت میتواند با خریداری پوشش فوت نسبت به رفع دغدغه در خصوص بازماندگان خود در صورت فوت (به هر علت یا حادثه) نیز اقدام کند.
جمالی همچنین دیگر مزایای بیمه مستمری را اینچنین عنوان کرد: حسب درخواست مشتری، مبالغ مستمری میتواند هر ساله با نرخی ثابت افزایش پیدا کرده و در بازههای ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالانه پرداخت شود. با توجه به اینکه در مستمری مادام العمر، در صورت فوت مستمری بگیر، پرداخت مستمری قطع خواهد شد، در بیمهنامه مستمری بیمه نوین مشتری میتواند با انتخاب دوره تضمین پرداخت در ابتدای قرارداد، به صورت تضمینی نسبت به دریافت مستمری در دوره اطمینان حاصل کند.
معاون فنی بیمههای اشخاص بیمه نوین همچنین مهمترین مزیت بیمهنامه مستری را ایجاد درآمدی مطمئن عنوان کرد و توضیح داد: طبق مطالعات صورت گرفته در کشور ما افرادی وجود دارند که به دلیل عدم توانایی در پرداخت حق بیمه به صندوقهای بازنشستگی فاقد هرگونه درآمد در دوران بازنشستگی هستند. بهعلاوه افرادی نیز هستند که به دلیل کوتاه بودن طول دوره ردازی به صندوقهای بازنشستگی، از مستمری مکفی جهت تأمین هزینههای دوران بازنشستگی برخوردار نیستند. این افراد به دنبال منبع درآمدی جایگزین و یا مکمل و جبران کننده مستمری دریافتی از صندوقهای بازنشستگی هستند. بنابراین مهمترین شاخصهای که میتوان برای محصولات مستمری علیالخصوص مستمری بیمه نوین در نظر گرفت، اطمینان از ایجاد درآمدی مطمئن، تضمینی و بلند مدت (تا زمان حیات خود) در دوران بازنشستگی است.
جمالی همچنین در خصوص مزیت بیمهنامه مستمری نسبت به سپرده بانکی توضیح داد: در ارتباط با بیمههای مستمری، با توجه به مشابهت ساختار این بیمهنامه در پرداختهای منظم و دورهای به مشتری، ممکن است این ذهنیت وجود داشته باشد که بایستی این محصول با محصولات مشابه در حوزه مالی و بانکی مقایسه شده و تمامی مزیتهای آنها بلکه بعضاً بیشتر را از این محصول انتظار داشت. در حالیکه ما میدانیم پیش از هر نکتهای، محصول مستمری بیمهنامهای است که در آن ریسک مشتری که همان طول عمر بیش از حد انتظار بوده تحت پوشش بیمهای قرار میگیرد. به بیان دیگر انتظار از محصول مستمری، صرفاً ایجاد یک درآمد پایدارو تضمینی بوده که به صورت بلند مدت تا زمان حیات مشتری ادامه و حتی امکان افزایش این درآمد بسته به عملکرد سرمایهگذاری منابع وجود خواهد داشت. بر این اساس تمرکز اساسی در این محصول بر بخش پایداری و ضمانت بلند مدت درآمد ایجاد شده برای مشتری است که این ویژگی در محصولات مشابه در حوزه بانکی و مالی وجود ندارد.