• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
2

استراتژی بانکداری الکترونیک «بانک ایران زمین» در افق ۱۴۰۰ محقق شد

  • کد خبر : 27605
  • 30 مهر 1400 - 10:12
استراتژی بانکداری الکترونیک «بانک ایران زمین» در افق ۱۴۰۰ محقق شد

رویکرد بانک ایران زمین از سال ۱۳۹۶ براساس بانکداری دیجیتال و مفاهیم مربوط به آن تعریف شده و امروز بعد از گذشت چهار سال بسیاری از زیر ساخت های آن در بانک ایران زمین براساس چشم انداز ۱۴۰۰ پیاده سازی شده؛ همچنین این بانک با شیوع ویروس کرونا خدمات بانکداری الکترونیک و تسهیل در پاسخگوی به مشتریان را برای حفظ سلامت مردم در اولویت قرار داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از رصد بورس:  یکی از ابعاد تحولات قرن جدید، تغییرات عمیقی است که در روابط اقتصادی میان افراد، شرکتها و دولتها به وجود آمده است. در این میان مبادلات تجاری به سرعت از حالت سنتی خود که عمدتا مبتنی بر مبادلات اسناد کاغذی بوده است خارج و به سوی انجام مبادلات از طریق بهره گیری از سیستم های مبتنی بر اطلاعات الکترونیکی حرکت کرده اند، در نتیجه تجارت الکترونیکی با افزایش سرعت، کارایی، بهره وری و کاهش هزینه های تجاری، عرصه جدیدی را در فرایندهای تجاری گشوده است.

بانکداری الکترونیکی یکی از دستاوردهای تجارت الکترونیکی محسوب می شود. با رشد روزافزون حجم تجارت الکترونیکی در جهان و با توجه به نیاز تجارت به انجام عملیات بانکی جهت نقل و انتقال منابع مالی، بانکداری الکترونیکی نقش بسیار اساسی در تجارت الکترونیکی یافته است. به صورت کلی، بانکداری الکترونیکی به معنای یکپارچه سازی بهینه کلیه فعالیت های یک بانک از طریق بکارگیری فن آوری نوین اطلاعات مبتنی بر فرآیندهای بانکی، منطبق بر ساختار سازمانی بانک هاست که امکان ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان را فراهم می کند. بانکداری الکترونیکی را می توان به عنوان فراهم آورنده امکاناتی برای مشتریان که بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک و با استفاده از واسطه های ایمن بتوانند به خدمات بانکی دسترسی یابند، تعریف کرد.
اما این روزها و با ظهور و بروز بحران هایی نظیر شیوع ویروس کرونا و لزوم  کاستن از فرآیندهایی فیزیکی در همه عرصه ها، ضرورت توسعه بانکداری الکترونیک دوچندان شده است.
استقرار بانکداری الکترونیکی، یکی از مسائل مهمی است که امروزه از ضروریات صنعت نوین بانکداری به حساب می آید و بانک هایی که با سرعت به سوی ارائه خدمات و ارتقای خدمات برخط  می روند، فرصت آن را خواهند داشت که مشتریان بیشتری را جذب کنند و مناطق جغرافیایی بیشتری را تحت پوشش قرار دهند تا اعتبار خود را افزایش دهند.
با توجه به ضرورت و اهمیت توجه به بانکداری الکترونیک، بانک «ایران زمین» از سال ها پیش  استراتژی خود را مبنی بر بانکداری دیجیتال تدوین کرده است و در این راستا موفقیت های بیشماری را به دست آورده است.

 رویکرد بانک ایران زمین از سال ۱۳۹۶ براساس بانکداری دیجیتال و مفاهیم مربوط به آن تعریف شده و امروز بعد از گذشت چهار سال بسیاری از زیر ساخت های آن در بانک ایران زمین براساس چشم انداز ۱۴۰۰ پیاده سازی شده است.
همچنین بانک ایران زمین با شیوع ویروس کرونا خدمات بانکداری الکترونیک و تسهیل در پاسخگوی به مشتریان را برای حفظ سلامت مردم در اولویت قرار داد.
بانک ایران زمین با فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آن‌ها در ارائه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرآیندهای بین شعبه‌ای و بین بانکی اقدام کرده و همچنین استفاده از فناوری‌ های پیشرفته نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری مبتنی بر شبکه و مخابرات برای تبادل منابع و اطلاعات مالی به صورت الکترونیکی انجام شده و نیازی به حضور فیزیکی مشتری در شعبه نیست و این فرایند به مشتریان اجازه داد تا معاملات اقتصادی را در هر ساعت از شبانه روز (۲۴ ساعته) در یک وبسایت امن به طریقی مثل کارهای خرده بانکی یا بانک مجازی، موسسه مالی و اعتباری یا شرکت‌های ساخت و ساز انجام دهند.
مشتریان این بانک می‌توانند با بهره مندی از اینترنت بانک، خدمات سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بین‌ بانکی، خدمات کارت و مدیریت چک بسیاری از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی در کنار خود داشته باشند. دستگاه های خودگردان، اپلیکیشن همراه بانک و دستگاه های VTM از دیگر خدمات بانک ایران زمین برای بی نیازی مشتریان جهت مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری هستند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=27605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.