• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

استخراج رمزارز ممنوع و خلاف است

  • کد خبر : 18512
  • 17 تیر 1400 - 11:36
استخراج رمزارز ممنوع و خلاف است

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه براساس تصمیم دولت از یک‌ماه گذشته مزارع دارای مجوز هم حق استخراج رمز ارز را ندارند، گفت: استخراج رمز ارز غیرقانونی است و با استخراج کنندگان برخورد و برای آنان جریمه اعمال می‌شود.

 به گزارش رویداد خبر ، محمود واعظی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره خاموشی های برق و استخراج رمزارزها گفت: وزیر ارتباطات روز گذشته با ارائه گزارشی در دولت اعلام کرد با توجه به بررسی‌های انجام شده از طریق آی پی ها، رمز ارزها قبلا دو هزار مگاوات برق مصرف می‌کردند که تاکنون تعدادی از این مزرعه ها جمع آوری و با آنها برخورد شده است.

 وی با بیان اینکه مزارع استخراج رمز ارزها بسیار پراکنده هستند،گفت: این مزارع در مکان‌های دولتی، غیر دولتی، خصوصی، شخصی، مرغداری‌ها و هر جای دیگر مشاهده می‌شود؛ بنابراین باز هم بررسی‌ها روی این موضوع در حال انجام است.

رییس دفتر رییس جمهوری یادآور شد: بر اساس تصمیم دولت از یک ماه قبل مزارع دارای مجوز از وزارت صمت هم حق استخراج رمز ارز ندارند و در صورت استخراج این کار آنان غیرقانونی است و با این مزارع و این دسته از افراد برخورد می‌شود.

مهم ادامه دادن مذاکرات تا برداشتن تحریم‌ها است

واعظی همچنین درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام در وین و پایان مهلت توافق ایران و آژانس گفت: بحث‌های اصلی در وین انجام شده است و اکنون مرحله تصمیم گیری است. این تصمیم گیری باید هم در تهران و هم در واشنگتن انجام شود.

 وی ادامه داد: باید زمانی که هم تهران و هم طرف مقابل تصمیم بگیرد، یک دور دیگر مذاکره باید برگزار و نهایی شود.

رییس دفتر رییس جمهوری ادامه داد: مهم اصل مذاکره است که مهمتر از توافق با آژانس انرژی بین المللی است.در هر صورت برای توافق با آژانس راه حلی پیدا می‌کنند تا هم قانون رعایت شود و هم طرف مقابل این اطمینان را پیدا کند که آنچه ما می‌گوییم را عمل می‌کنیم. مهم این است مذاکرات را تا برداشتن تحریم‌ها ادامه دهیم.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=18512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.