• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

از لایحه بودجه ۱۴۰۰ با قدرت دفاع می‌کنیم

  • کد خبر : 6598
  • 17 دی 1399 - 12:29
از لایحه بودجه ۱۴۰۰ با قدرت دفاع می‌کنیم

رئیس جمهور تاکید کرد: ما با قدرت از تبصره به تبصره بودجه ۱۴۰۰ دفاع خواهیم کرد.

 به گزارش رویداد خبربه نقل از خبرگزاری صدا و سیما روحانی در سخنان خود در جلسه هیات دولت خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ما قرار گذاشتیم کار بزرگی را با هم انجام دهیم ما ماه‌ها زحمت کشیدیم، تلاش و فکر کردیم و بودجه‌ای را برای اداره سال ۱۴۰۰ تحویل مجلس شورای اسلامی دادیم.
وی افزود: بودجه سال ۱۴۰۰ یکی از بهترین بودجه‌هایی است که دولت آن را نوشته و تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است.
رئیس جمهور اضافه کرد: ما از مجلس توقع داریم این بودجه را بررسی کند و با هم همکاری کنیم اگر در جایی هم پیشنهاد بهتری دارند و نیز اگر جایی لازم است اصلاحی انجام گیرد ما استقبال می‌کنیم.
آقای روحانی با اشاره به اینکه در بررسی لایحه بودجه باید شاکله بودجه باقی بماند، گفت: بر اساس قانون اساسی باید بودجه را دولت به مجلس تقدیم کند و مجلس نمی‌تواند بودجه بنویسد بلکه بودجه را دولت می‌نویسد و دخل و خرج کشور را دولت می‌داند که چگونه مدیریت کند.

رئیس جمهور در عین حال تصریح کرد: مجلس حق دارد که بودجه را اصلاح کند و پیشنهاد جدید برای بودجه دهد.
توقع ما این است که با همکاری همه بودجه بهتری به نفع مردم تصویب شود.
وی با تاکید بر اینکه ما در بودجه خط قرمز‌هایی داریم، افزود: خط قرمز‌های ما برای بودجه قابل شکستن نیست و من از نمایندگان محترم مجلس خواهش می‌کنم که به خط قرمز‌های ما توجه کنند.
آقای روحانی با اشاره به اینکه وضع اقشار کم درآمد جامعه خط قرمز ماست، گفت: ما نمی‌توانیم بیش از این به مردم فشار بیاوریم این جنگ اقتصادی به اندازه کافی به مردم فشار آورده است و تعدادی افراد بی انصاف نیز بوده اند که به مردم فشار آورده اند و دیگر بیشتر از این نباید به مردم فشار آورد.

تغییر ناگهانی مالیات‌ها و اضافه کردن عوارض گمرکی کمر مردم را خرد می‌کند
وی تصریح کرد: تغییر ناگهانی مالیات‌ها و اضافه کردن عوارض گمرکی کمر مردم را خرد می‌کند و ما قبول نمی‌کنیم که مالیات بی حساب و کتاب افزایش یابد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت برای بودجه سال ۱۴۰۰ مسیری به مجلس پیشنهاد کرده است، افزود: ما در این پیشنهاد اعلام کرده ایم که مصمم هستیم در سال آینده روزانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت و میعانات را به فروش برسانیم.
آقای روحانی اضافه کرد: ما اعلام کردیم که این تصمیم ما است و قدرت این کار را نیز داریم.
وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: حال اگر شما بخشی از این نفت را کنار بگذارید و به جای آن مالیات اضافه کنید به مردم فشار می‌آورد و نباید این کار را انجام دهید.
آقای روحانی افزود: باید باهم بنشینیم و فکر کنیم و راه حل پیدا کنیم
رئیس جمهور تصریح کرد: کشور در جنگ بود و به همین خاطر ارزش پول ملی کاهش پیدا کرد و مردم شاهد بودند که از سال ۹۷ چه شرایطی در کشور داشتیم، ولی ما برای سال آینده پیش بینی دیگری کرده ایم.
آقای روحانی گفت: ما در بودجه قیمت دلار را ذکر نکرده ایم جز در یک مورد و قیمت را بر مبنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان درنظر گرفتیم.
رئیس جمهور افزود: اگر به طور ناگهانی قیمت ارز در بودجه برای سال آینده از ۱۱ هزار و ۵۰۰ به ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تبدیل شود آیا می‌دانید چه آثار و تبعاتی خواهد داشت؟
آقای روحانی گفت: همه باید بر روی این مساله فکر کنیم و مردم و دولت را در ماه‌های آخر در مشکلات قرار ندهیم.
وی افزود: وقتی شما قیمت دلار را بالا می‌برید باید عوارض گمرکی را با قیمت دلار بگیرید و بر همین مبنا می‌خواهید محاسبات را انجام دهید و بودجه را ببندید در این صورت ما دچار مشکل خواهیم شد و این‌ها خط قرمز ما هستند.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=6598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.