• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

ارزش تجارت خارجی ایران به بیش از ۳۸ میلیارد دلار رسید

  • کد خبر : 1735
  • 11 آبان 1399 - 17:25
ارزش تجارت خارجی ایران به بیش از ۳۸ میلیارد دلار رسید

ارزش کل تجارت خارجی کشور در هفت ماهه سال‌جاری به ۳۸ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار رسید که با وجود کاهش ۲۳ درصدی در ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۱ درصد بهبود یافته است.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایسنا، مهدی میراشرفی – رئیس کل گمرک ایران – ضمن اعلام این مطب، وضعیت تجارت خارجی در هفت ماه اول امسال را تشریح کرد و گفت: وزن کل کالاهای مبادله شده در هفت ماهه امسال ۸۵ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.
وی افزود: در این مدت سهم صادرات از کل تجارت خارجی ۶۵ میلیون و ۵۷۳ هزار تن به ارزش ۱۸ میلیارد و ۲۳۸ میلیون دلار و سهم واردات ۱۹ میلیون و ۳۳۲ هزار تن به ارزش ۲۰ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار بود که از کل واردات کشورمان در این مدت ۱۳.۸ میلیون تن مربوط به کالاهای اساسی است.   طبق اعلام گمرک، میراشرفی گفت: طی هفت ماه سال‌جاری عمده مقاصد کالاهای صادراتی به ترتیب عراق با ۴.۸ میلیارد دلار، چین با ۴.۴ میلیارد دلار، امارات متحده عربی با۲.۲ میلیارد دلار، ترکیه با ۱.۴ میلیارد دلار و افغانستان با ۱.۳ میلیارد دلار بود.
وی افزود: کشورهای عمده طرف معامله واردات نیز به ترتیب شامل چین با ۵.۱ میلیارد دلار، امارات متحده عربی با ۴.۷ میلیارد دلار، ترکیه ۲.۲ میلیارد دلار، هند با ۱.۲ میلیارد دلار و آلمان قریب یک میلیارد دلار بودند.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=1735

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.