• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

ارائه آزمون‌های زیست سازگاری تجهیزات پزشکی کرونایی برای ۳۰ شرکت

  • کد خبر : 1862
  • 13 آبان 1399 - 4:05
ارائه آزمون‌های زیست سازگاری تجهیزات پزشکی کرونایی برای ۳۰ شرکت

یکی از شرکت‌های فناور با ارائه خدماتی در زمینه ارزیابی زیست سازگاری تجهیزات پزشکی توانست ملزومات کرونایی ساخته شده از سوی شرکت‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش ایسنا، سجاد محمدی، عضو هیئت مدیره این شرکت فناور با بیان این‌که ارزیابی زیست‌سازگاری تجهیزات پزشکی نشان دهنده میزان بی خطر بودن تولیدات است و سازندگان را به کاهش این آسیب‌ها ملزم می‌کند، افزود: انواع آزمون­‌های زیست سازگاری متناسب با محصول و کاربرد آن برای تولید کنندگان جهت ارزیابی محصول ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که توسط آزمون‌های تخصصی زیست‌سازگاری این شرکت دانش‌بنیان سنجیده می‌شود.
محمدی، ابزارها و اقلام پزشکی مرتبط با بخش‌های گوناگون بدن انسان را مشمول این آزمون دانست و گفت: اقلامی مانند ایمپلنت‌های دندانی، کیسه‌ها، فیلترها و سرنگ‌ها و … که حساس هستند، باید از منظر این آزمون شناسایی شوند. در این فرآیند، علاوه بر تست‌های زیست سازگاری تست‌های ایمنی نیز انجام می‌شود.
وی سنجش تولیدات مقابله با کرونا مانند ماسک‌های سه لایه و ضدعفونی کننده‌ها را از خدمات این شرکت نام برد و ادامه داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا، تلاش کردیم تا به بدنه سلامت کشور یاری برسانیم و به صورت شبانه‌روزی، انجام تست‌های مربوط به زیست‌سازگاری تجهیزات پزشکی و اقلام دیگر مانند ماسک‌های سه لایه و ضدعفونی کننده‌ها را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا ارزیابی ایمنی و زیست‌سازگاری ملزومات پزشکی بیش از ۳۰ شرکت از جمله واحدهایی که در تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده، محلول‌های شست‌وشوی دست و سطوح، گازهای پلاسما، دستگاه‌ها و کیت‌های ضدعفونی فعال بودند، ارزیابی و ایمنی‌سنجی شد.
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این فعال فناور محلول‌ها، ماسک‌ها، گازها، دستگاه‌های ایجادکننده بخار برای ضدعفونی سازی محیط و کیت‌ها را از جمله این ملزومات عنوان کرد و گفت: ارزیابی بسیاری از این اقلام سازوکار استاندارد نداشت، بنابراین تعریف سازوکارهای ارزیابی جدید با تحقیقات شبانه‌روزی بخش تحقیق و توسعه این شرکت، به استقرار تجهیزات و استفاده از مواد و عرضه ملزوماتی با کیفیت مطلوب برای مقابله با کرونا منجر شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=1862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.