به گزارش رویداد خبر به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، رضا حیدری معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار فولاد در این باره گفت: بهمنظور پاسخگویی حداکثری به نیاز مصرفکنندگان محصولات تخت فولادی همچنین رعایت دستورالعملهای ابلاغی، فولاد مبارکه خود را متعهد به تأمین حداکثری نیاز بازار داخل دانسته و در عمل نیز پایبندی خود را به این مهم نشان داده است. بدین منظور طی سال گذشته ۷٫۳ میلیون تن محصول تحویل بازارهای داخلی گردیده که نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۴ درصدی همراه بوده است. همچنین به منظور حضور در بازارهای جهانی هدف و تامین منابع ارزی نیازمندیهای تجهیزاتی و سرمایه گذاری های توسعه ای شرکت ۱٫۴ میلیون تن محصول به بازارهای جهانی صادر گردیده که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد.
رشد ۶ درصدی میزان حمل محصولات وی با بیان این که در مجموع فولاد مبارکه در حوزه بازار داخل و صادرات ضمن تحقق اهداف برنامهریزیشده تاکنون ۸٫۷ میلیون تن محصول به مقصد مشتریان حمل نموده است، ادامه داد: این میزان حمل نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است. تحقق برنامههای فروش با بیش از ۱۵۰ عرضه مستقیم و رشد ۳۵ درصدی به گفته معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، طی سال ۱۴۰۲ این شرکت در جهت تحقق برنامه های فروش محصولات خود در بازارهای داخلی و جهانی بیش۱۵۰عرضه منظم در بورس کالا انجام داده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۱تعداد عرضه ها ۳۵% رشد را نشان میدهد. همچنین ۱۳مزایده صادراتی نیز به طور مستمر برگزار گردید و به منظور تحقق برنامههای صادراتی برای اولین بار در تاریخ فعالیت فولاد مبارکه ۲ میلیون تن تختال از طریق رینگ صادراتی نیز به فروش رسیده است.
حیدری تصریح کرد: در راستای ارزشآفرینی برای سهامداران، درآمد شرکت تا پایان سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۴۱ همت رسیده که در تاریخ فعالیت فولاد مبارکه رکورد ویژهای محسوب میشود. جذب ۱۶۰ مشتری جدید، دستاورد دیگر معاونت فروش و بازاریابی معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه معتقد است از دیگر دستاوردهای حوزه فروش و بازاریابی این شرکت در سال ۱۴۰۲ جذب ۱۶۰مشتری جدید بوده که طی سال جاری به شرکای کسب و کار شرکت اضافه گردیده به نحوی که بیش از۱۲۰۰ شرکت در سال جاری نیاز خود را به صورت مستقیم تامین نمودهاند. همچنین در راستای تحقق این موضوع حدود ۴۰۰ بازدید فنی از محل کارخانه مشتریان صورت پذیرفته و حضور مستمر در کمیتههای صمت استانی پیگیری شده است.
وی با اشاره به اقدامات اساسی صورتگرفته در خصوص اصلاح شبکه خردهفروشی محصولات در سال ۱۴۰۲ گفت: با استقرار سیستم اطلاعات یکپارچه مراکز خدماتی پس از سالها انتظار با کنترل عملکرد مراکز خدماتی در رعایت شاخصهای مورد انتظار، حدود۵۰۰۰ مصرفکننده در اقصی نقاط کشور موفق به تامین نیاز خود بهصورت غیرمستقیم از طریق مراکز خدماتی شدهاند. بررسی ۱۳۶۰ مورد ادعای مشتریان در کمترین زمان ممکن حیدری با تأکید بر این که مشتریمداری یکی از ارکان اساسی در فولاد مبارکه است، دراینخصوص تصریح کرد: بهمنظور رعایت الزامات استاندارد ISO 10002 مربوط به شکایت مشتریان،۱۳۶۰ مورد ادعای مشتریان در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاکی از آن بیانگر کاهش ۳۰ درصدی تناژ شکایات فنی نسبت به سال گذشته می باشد که میتواند الزامات استاندارد رضایت مشتریان ISO 10004 و افزایش سطح رضایتمندی و وفاداری مشتریان را محقق سازد.
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود کسب این دستاوردهای مهم را مرهون تلاش همه کارکنان در نواحی و بخشهای مختلف شرکت و حمایتهای مدیریت عالی شرکت دانست و اظهار امیدواری کرد، در ادامه نیز شاهد توفیقات بیشتر گروه فولاد مبارکه و رضایتمندی هرچه بیشتر مشتریان باشیم.