• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

آغاز خرید حمایتی زعفران از شنبه + شرایط خرید

  • کد خبر : 1743
  • 11 آبان 1399 - 18:23
آغاز خرید حمایتی زعفران از شنبه + شرایط خرید

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز خرید حمایتی زعفران از شنبه ( ۱۷ آبان) خبر داد.

به گزارش رویداد خبر به نقل از ایسنا، کاظم خاوازی اظهار کرد: با حمایت های سازمان برنامه و بودجه و پیگیری های سازمان مرکزی تعاون روستایی از شنبه ( ۱۷ آبان) خرید حمایتی زعفران آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: زعفران نگین با قیمت ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال با قیمت ۱۱ میلیون تومان مورد حمایت قرار خواهد گرفت. همچنین کشاورزان می توانند اگر قیمت های بالاتری وجود داشت، خرید و فروش خود را در بازار انجام دهند و این قیمت فقط برای حمایت از زعفران کاران تعیین شده است.
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در همه استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی مراکز خرید و انبارهای نگهداری کاملا مشخص شده است و کارگروه های استانی تشکیل  می شود و از شنبه خریدها آغاز خواهد شد. فرآیند خرید نیز به این صورت است که ۳۰ درصد از مبلغ کل قرار داد در لحظه و ۷۰ درصد باقی در سه ماه بعد به کشاورزان پرداخت می شود.
خاوازی تصریح کرد: محصولی که از کشاورز خریداری می شود به طور امانی در سردخانه ها با تیم حفاظتی مورد نگهداری قرار می گیرد و کشاورز در این مدت سه ماه اگر نخواهد توسط دولت خریداری شود می تواند محصول خود را بفروشد. پس از سپری شدن این مدت این کالا توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی و با مباشرت اتحادیه های ذیربط فروش می رود و این فروش عمدتا صرف صادرات خواهد شد.
 وی در پایان گفت: فقط در یک مورد ممکن است فروش صرف  دریافت فرآورده های جانبی مانند کروسین شود که به هیچ وجه در داخل بازار تزریق نمی شود. بعد از فروش کل زعفران اگر از محل فروش زعفران سودی عاید دولت شود همه بر می گردد و صندوقی برای حمایت از زغفران کاران تشکیل خواهد شد. از سال های بعد این صندوق می تواند منبع مالی خوبی برای زعفران کاران باشد و در مواقعی کمک رس آنها شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=1743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.