• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

آغاز انتخابات تعیین هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت از ۱۸ اردیبهشت

  • کد خبر : 12397
  • 21 فروردین 1400 - 12:17
آغاز انتخابات تعیین هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت از ۱۸ اردیبهشت

رییس سازمان بورس از آغاز انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها از هجدهم اردیبهشت ماه خبر داد.

 به گزارش رویداد خبر به نقل از ایلنا، محمدعلی دهقان دهنوی در نشست خبری امروز درباره برگزاری انتخابات شرکت‌های سهام عدالت اظهار داشت: انتخابات سهام عدالت شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها از روز ۱۸اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: احتمالا سامانه انتخابات برای هر شرکت ۲ تا ۳ روز باز خواهد بود تا فرصت کافی برای حضور در انتخابات فراهم باشد.

وی با بیان اینکه سهام عدالت پروتفویی است از نهادهای ارزشمند است اظهار داشت: شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها بازوی توسعه استان محسوب می‌شوند و می‌توانند در طرح‌ها و بخش‌های دارای توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری و به توسعه اشتغال کمک کنند.

دهقان دهنوی با اشاره به اهمیت انتخابات اخیر هیات مدیره شرکت‌های سهام عدالت در استان‌ها اظهار داشت: به طور قطع ورود افراد متخصص در اعضای هیات مدیره شرکت‌ها می‌توانند به ارتقای سطح شرکت‌داری و بنگاه‌داری کمک کند و در نتیجه ورود افراد متخصص و حرفه‌ای سبب می‌شود ارزش دارایی آن شرکت روز به روز افزایش یابد که سهامداران از این موضوع منتفع خواهند شد.

رییس سازمان بورس درباره زمان ثبت‌نام برای کاندیداها در انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت اظهار داشت: آخرین مهلت ثبت‌نام ۲۸ فروردین ماه است و در استان‌ها از افراد صاحب صلاحیت و متخصص دعوت به عمل آمده تا در این انتخابات ثبت نام کنند.

وی با اشاره به شرایط کاندیداها گفت: افراد باید در این زمینه تحصیلات مرتبط و یا مدیریت و تجربه کاری مرتبط داشته باشند.

دهقان دهنوی افزود:‌ داوطلبان برای کاندیداتوری باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و در این سامانه احراز هویت‌ها بررسی می‌شود و این سامانه ۲۸ فروردین ماه بسته خواهد شد و پس از آن احراز هویت افراد در پذیرش یا رد آنها برای شرکت در انتخابات اعلام خواهد شد و پذیرفته‌شدگان را به مردم معرفی خواهیم کرد.

رییس سازمان بورس تاکید کرد: پس از بررسی صلاحیت‌ها و معرفی افراد پذیرفته شده به عنوان کاندیدا، وارد دوره اطلاع‌رسانی می‌شویم و تمام موضوعات مرتبط با انتخابات در هر استان را به مردم به صورت کامل اطلاع خواهیم داد.

وی با اشاره به برگزاری مجامع شرکت‌های استانی اظهار داشت: امکان برگزاری فیزیکی مجامع وجود ندارد و مجامع به صورت الکترونیکی برگزار خاهد شد و لازمه شرکت مردم در این مجامع سجامی شدن و احراز هویت آ‌نها است. مجمع اول باید با حضور نصف سهامداران به اضافه یک سهامدار برگزار شود و اگر به حد نصاب نرسید مجمع دوم ۱۰ روز دیگر با هر تعداد اعضا و سهامدار برگزار می‌شود و رسمی است.

رییس سازمان بورس با بیان اینکه همان طور که گفته شد اولین انتخابات ۱۸ اردیبهشت ماه انجام می‌شود اظهار داشت: هر کاندیدایی بر اساس شرایطی که دارد امتیازبندی می‌شود و هر شخصی که بتواند حداقل امتیاز را داشته باشد به عنوان داوطلب پذیرفته خواهد شد و می‌تواند در انتخابات هیات مدیره شرکت‌های استانی سهام عدالت کاندید شود.

وی تاکید کرد: حق رای هر سهامدار در این انتخابات به اندازه سهم آن است یعنی هر سهامدار معادل سهمی که دارد حق رای خواهد داشت که رویه معمول در تمام انتخابات شرکت‌های بورسی به همین روش است

رییس سازمان بورس با اشاره به دریافت کارت اعتباری از سهام عدالت گفت: زیرساخت‌های مورد نیاز برای دریافت کارت اعتباری بر اساس وثیقه سهام عدالت ایجاد شده است و این قابلیت به دست آ‌مده که برای اخذ تسهیلات و کارت اعتباری از بانک‌ها سهام عدالت به عنوان وثیقه در نظر گرفته شود.

لینک کوتاه : https://rooydadkhabar.ir/?p=12397

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.